Guldkorn i vardagen...

De senaste dagarna har jag kommit på mig själv att ofta se vardagarna som en transportsträcka mot helgen. Jag vet att det beror på att det har varit en tuff vinter, som ensam ansvarig för allt på veckorna. Det är först på fredagskvällen som jag kan slappna av och få vara lite ego.


Men det är ju jättesorgligt att det ska vara så... Att man inte njuter fullt ut av alla mysiga stunder som jag och O har då vi är själva på veckorna. Igår var en lång och ganska jobbig dag. Och det var så skönt att sätta sig i soffan med en kopp kaffe på kvällen. O ville inte gå och lägga sig, utan satte sig bredvid mig i soffan och ville att vi skulle sitta under samma filt. Då lutade han sig mot mitt bröst och sa "Mysigt Mamma". Sådana guldkorn i vardagen får ens mammahjärta att svämma över av kärlek! Det är sådana stunder som får en att orka kämpa på. Min lille snutt!



Postat av: Mamma Melissa

Precis så är det! Man måste ta tillvara på det som händer "på vägen" mot helgen;.)



Kanonbra att du faktiskt stannade upp och insåg det och inte bara fortsatte i ekorrhjulet;.) Veckorna kan också vara otroligt givande och energiåterhämtande med sådana stunder tillsammans:.)

2009-02-27 @ 13:20:08
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Nina

oj, det var rätt träffande..

kvällarna här består mest i att jag är irriterad över att barnen aldrig kommer till sängs, men det är väl för att man är så trött själv och man bara längtar efter lugn & ro..

men jag håller med- man borde absolut bli bättre på att ta vara på varje minut med dom små klimparna, tiden går så himla snabbt och snart har man tonåringar som inte vill hänga med morsan längre ;)



ha en härlig helg nu! kram

2009-02-27 @ 17:32:28
URL: http://ninadays.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: