Alla mammors dag!

Idag vill jag ge en stor kram till alla mammor! Till min egen mamma (som jag tyvärr inte kan besöka idag), till alla mina underbara mammakompisar, till alla er mammor i bloggosfären och såklart till mig själv :-) Som en hyllning till oss mammor vill jag dela med mig av en insändare i tidningen Mama (nr 4).

Nu vill jag hylla massor av mammor. Jag vill hylla de som genom timmar av svåra smärtor fött fram små och stora skruttungar. Dom som med ömmande bröst, febertoppar och sömnlöshet ammat sina små knyten timme ut och timme in. Jag vill hylla dem som med buken uppsprättad legat på uppvaket och varit förvirrade, de som tänkt i morfinruset - fick jag ett barn? Lever det?

Alla de som blivit ihopsydda, fått blodtransfusioner, blivit uppklippta, chockade, epiduralbedövade, lusgasdimmiga, sugklocksförlösta och utmattade. En rungande hyllning till alla vakande nätter, alla tvättade händer, bytta blöjor, torkade näsor... Till alla de som har små änglabebisar och till alla dem som kämpar för att deras barn ska få stanna kvar.

Till alla de som planerar, packar matsäck, tvättar älsklingströjan till förbannelse, anordnar kalas, tar tempen, klär på varje morgon, läser boken, släcker lampan, nattinattar. Och sist men inte minst till alla de mödrar som för vidare sin trygga famn och sin erfarenhet till sina barn, så att även de ska finna moderskapets lycka. 

HA EN HÄRLIG DAG!
Postat av: Annas inspiration

Hej fina vän!



Hoppas du har piggat på dig,

solen skiner ju nu..visst blir man pigg & glad?



ha en underbar pingstdag

Kramar Anna

2009-05-31 @ 11:17:39
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Attans med att du inte fick sovmorgon ;-)

KRAAAAM

2009-05-31 @ 11:23:24
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Marielle

Åh, det var fint skrivet av den insändaren i mama. Man känner ju så väl igen sig =)



Ha en forsatt trevlig morsdag ikväll, dom timmarna som är kvar.

2009-05-31 @ 21:39:59
URL: http://marielleekener.blogg.se/index.html


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: