Härlig start!

Vilken härlig start den här veckan fick! Inte nog med att jag har haft mycket energi och mått toppen - det här är även sista hela veckan innan T är klar i skolan. Nästa vecka är det bara två skoldagar och sedan examen. Så skönt att se slutet på den här långa och tuffa perioden. Men jag är grymt stolt över mig själv, som både kvinna och mamma, att jag har fixat det här!

Det blev alltså dagis och jobb för O och mig idag. Var i valet och kvalet i morse, men eftersom han verkade som vanligt, och inte hade haft någon feber alls sedan igår morse, så chansade jag. Och det hade gått bra som tur var. Det är ibland jättesvårt att avgöra hur man ska göra... Man vill ju inte skicka barnet till dagis när han/hon inte har krafter eller orkar äta och leka. Men jag vet att O:s dagisfröknar (och säkert alla andra också) är duktiga på att säga till om dom märker att han inte är helt ok. Det stillar det dåliga samvetet och oron lite... Ser han hängig ut så ringer dom direkt och rådgör med mig!

Arbetsdagen har gått galant, lagom mycket att göra. Tränade lite styrketräning innan jag åkte hem - bäst att passa på när energin finns, och härligt att känna att man fortfarande har lite styrka kvar i kroppen! I helgen har jag läst lite i min förra graviditetsdagbok, och jag slås verkligen av likheterna. Jag mår ungefär lika bra/dåligt samma veckor nu som då. Känns skönt att veta, att även om jag har några down-dagar, så kommer det mer energifyllda dagar sedan.

Imorgon är vi faktiskt lediga igen. Dagis har stängt, så jag fick helt enkelt byta ledig dag den här veckan. Känns både skönt och lite konstigt att rubba vanorna så här. Någon längre sovmorgon kan vi dock inte räkna med, för på morgonen kommer Anticimex hit och bedömmer skadorna efter onsdagens incident... Känner mig ganska nervös inför det faktiskt. Även om hemförsäkringen förhoppningsvis täcker ev. skador så är det ju inte kul direkt...Håll tummarna! Nej, nu ska jag ha mys med O innan sängdags. Måndagskramar ♥


Top - H&M Mama, Omlott-tröja - Blingo, Baggyjeans - Gekås,
Halsband - Rut M.fl, Skor - Wedins

Postat av: Erika

För mig har amningen alltid fungerat så bra, både med Elwira och nu Ludde så det känns inte jobbigt.

Är jobbigare med flaska tycker jag :) enda gången jag tycker är smidigt är om man vill gå typ på bio eller något och någon annan kan ge barnet mat :-)



Elwira vande sig direkt att somna utan tutte men med Ludde blir det lite svårare tror jag...

men nu "tar" han iaf flaska! och han vill inte ha spec mycket mat eller gröt heller



trevlig kväll!



2010-05-31 @ 19:20:15
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Maria

Alltid svårt att avgöra om det är rätt eller fel att skicka barnen till dagis efter sjukdom. Skönt med personal som är observant...synd att säga att personalen på vårt dagis är observanta.

Kul att gämföra mellan graviditeterna:-)

Håller tummar & tår att allt går bra med Anticimex & vattenskadorna i morgon!



Kram Kram

2010-05-31 @ 19:34:25
URL: http://sagafia.se
Postat av: Wojtan

Hej



Så fin du är i din mage!

Skönt att O verkar vara frisk igen. Ni får ha en skön ledig dag i morgon och lycka till med Anticimex



Kram Åsa

2010-05-31 @ 19:43:56
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Sofia´s Dressingroom

Vad skönt att din man äntligen tar examen, grattis till honom. Min tar i juli så det är inte så längt kvar här heller. Skönt!



Duktig du är som försöker hålla igång och träna, du ser strålande ut gumman. Puss!

2010-05-31 @ 19:48:46
URL: http://sofiasdressingroom.blogg.se/
Postat av: Nina

åh, vad skönt för er att den här tiden snart är över :)



och du ser lika fräsch ut som vanligt ;) kramis!

2010-05-31 @ 20:37:28
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Jag älskar ditt halsband som du har idag! :)

O det är inte enkelt att bedömma hur frisk/sjuk ens barn är. Men man har ju ingen tid att kolla heller...o som du skriver så skulle fröknarna ringa direkt om han skulle vara sjuk igen... :)

Kramar (o jag håller tummarna för att det inte ska vara några skador efter onsdagens händelse)

2010-05-31 @ 20:41:49
URL: http://www.edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Annas inspiration

Halloj fining!



Lika tjusig som vanligt!



Vad skönt att O mår bättre, inte skoj alls att vara sjuk.



Vad skönt för er alla att din älskling snart är klar med utbildningen, du har varit DUKTIG som fixat detta :-)



Hoppas du fått en fin start på veckan,

massor med kramar Anna

2010-05-31 @ 21:39:30
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: carolina

härlig färg på tröjan! skönt att du får må så bra, kanske järnet och solen som gör sitt? :) vet hur det är när dom pluggar, vi fick distansa i två år innan han var klar med sin optikerexamen...men du kanske har turen att få ha din sambo hemma? :) grattis till honom iallafall!

hoppas ni får sol idag :) kika in på gina ricot om du kan, dom hade en massa fina bikinisar faktikt, mellan 79-99:- per del!



kram

2010-06-01 @ 08:33:45
URL: http://acarolinas.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: