Hur många par skor kan man ta med sig utan att verka störd...?

Gomiddag på er!
Just nu pågår packning för fullt här hemma! Eller rättare sagt, jag gör så gott jag kan. T fick hoppa in och jobba extra, så jag är själv med barnen. Men det går förvånansvärt lätt faktiskt, dom håller sig i skinnet :-)


Jag har köpt lite småsaker till barnen som kommer att slås in i paket. Perfekt att ha som sysselsättning om deras tålamod krisar på flyget. Det och lite majskrokar kan nog rädda en nödsituation ;-)



Och så var det reseapoteket också... Även om man vet att man nästan aldrig behöver använda sig av det, så vill man ju ändå vara rustad. Myggmedlet vet jag dock med säkerhet kommer till användning!  



Lite reselektyr måste man ju också ha i bagaget. Fler tidningen ska inhandlas på flygplatsen. Med så många barnvakter som vi har med oss, hoppas jag att det kommer att bli mycket tid till läsning i solstolen :-)


 Ja, hjälp vad mycket det är som ska med i resväskorna! Just nu har jag beslutsångest över hur många skor jag ska packa med... Man vill ju ha både låga sandaler, höga klackar, något lätt att ha till stranden, kanske ett par löparskor... Hmm, undrar hur många skor man kan ha med sig utan att verka helt störd...;-)

Förresten, en fråga till er som reser ofta med småbarn. Hur packar ni blöjorna? Får man alltid lov att packa dem i barnvagnen som man har med sig (spar ju plats i väskorna), eller måste dom packas i resväskan? Minns inte hur vi gjorde när O var liten. Nej, nu middag och sedan ännu mera packning. Vi hörs!

Postat av: emma

hej!!

vi har precis kommit hem efter 1 vecka på mallorca. där hade vi med oss våra barn ett som har blöja. vi la ett helt blöjpaket i en gekås påse o la under vagnen, funka hur bra som helst. sen köper man en barnvagns påse på flygplatsen o stoppar hela vagnen i . Hur smidigt som helst!!! hoppas att ni får en härlig semester!!

2011-09-11 @ 17:20:39
Postat av: Maria

Vi la också ett av paketen med blöjor i vagnen. Den plastas ju ändå in:-)

De andra blöjorna spred vi ute lite här och var i resväskorna.

Så härligt att få komma iväg till värmen!!



Kram Kram

2011-09-11 @ 17:35:35
URL: http://sagafia.se
Postat av: Sofie

Åh vad mysigt och härligt ni kommer få det era lyllosar! Det är Kefalonia vi varit på som är en närliggande ö... Hade ni rest dit hade jag haft massa tips annars e det väl obligatoriskt att ta sig till Smugglers wreck eller vad den beachen nu heter som ska vara så sinnessjukt vacker! =)



Kramar

2011-09-11 @ 18:11:08
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Pillan

Gud vad jag är avis, vill också packa väskorna och sticka till värmen nu...!

Kramar

2011-09-11 @ 19:40:04
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Nämen, vart ska ni? 'göttegrisar'

2011-09-11 @ 19:51:57
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Carolin

Hej vännen!

Vi har alltid packat blöjorna i vagnen! Så gör det!!

2011-09-11 @ 20:23:33
Postat av: Lilla H - tokig i barnkläder.

ta så många skor du bara kan! haha nej men inte för många höga det orkar man ändå inte med!

2011-09-16 @ 11:17:04
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Therese

Bra packat där! Ska bli kul att höra hur ni haft det och vart ni packade blöjorna vi hade dem i resväskan. kram

2011-09-20 @ 11:57:12
URL: http://sailorswife.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: