Glamourmamman testar Baby Foot



För några veckor sedan fick jag hem en förpackning av den omtalade fotkuren från Japan - Baby Foot. Den används för fina, mjuka fötter, och vid hårda, skadade och trötta fötter. Fötterna behandlas av en gel, bestående av 17 naturliga extrakter, som får verka i ett par plastsockor i 2 timmar.

"Den viktigaste ingrediensen i Blackberry SPA Baby Foot är fruktsyra som milt tränger in i lagret av döda hudceller och verkar mellan hudlagren, vilket gör den lättare att peela bort. Under de följande dagarna kommer döda hudceller successivt att ramla bort och lämnar fötterna mjuka, lena och fina". 

 

Innan jag påbörjade behandlingen hade jag både hört och läst om effekten av denna produkt - hur skinn fullkomligt skulle rasa av fötterna! Och visst hände det grejer, men inte riktigt så mycket som jag hade förväntat mig faktiskt. Redan efter någon dag kändes dock fötterna betydligt mycket mjukare, och efter ca 14 dagar ska processen vara avslutat, och sedan hålla i några månader. 

Jag känner absolut att Baby Foot har gjort verkan på mina fötter, men jag är inte 100%-igt nöjd... Kanske var mina vinterfötter i för dåligt skick från början? Det står att det i vissa fall kan krävas två omgångar. Men för ca 225 kr, som produkten kostar i handeln, hade jag förväntat mig lite mer som sagt. 

Mitt betyg: 3/5   

Postat av: En som testat

Det händer inget de första dagarna men sen kommer du att tappa en massa skinn, det tar ett tag innan det händer nåt. Jag kunde inte gå barfota och jag fick sova med sockar på för det lossnade väldigt mycket dött skinn.

2012-04-10 @ 17:19:12
Postat av: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Tack för krya-på-oss-hälsningar!! Vi håller tummarna att vi har stans bästa immunförsvar :).



Jag har tidigare funderat på denna kur då mina fötter verkligen behöver en ordentlig omgång inför sommaren, men det känns ju lite dyrt om man behöver genomföra två behandlingar för ett bra resultat. Kanske bättre att satsa på en riktigt behandling på salong.....



Kramar

2012-04-10 @ 17:41:10
URL: http://hannadidrikson.blogg.se/
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Jag smörjer mig med miniderm och det funkar perfekt :)



Kram

2012-04-10 @ 18:24:23
URL: http://fantastiskamamman.se
Postat av: Nina - Glamourmamman

En som har testat: Det har gått över 14 dagar sedan jag gjorde kuren nu, så jag har verkligen gett den en chans. Och som sagt, visst märker jag skillnad, men det rasade absolut inte skinn av mig, som jag hade förväntat mig. Det har inte varit några som helst problem att gå eller springa (tack och lov!).

2012-04-10 @ 19:05:20
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Då kan man skippa den då kanske...fötterna behöver ju dock alltid lite extra omsorg känns det som. Men lite peeling och en fet kräm burkar ju ofta räcka :)

2012-04-10 @ 22:10:08
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Lina

Såg på Ge-Kås bloggen att den finns där, iallafall för nån vecka sen... Är det där den kostar 225 eller i vanlig butik? nyfniken ;) mina fossigar är i stort behov av renovering, och jag börjar bli sugen på en tripp till Ullared. :) göra två flugor på smällen lixom? Men det är klart, det finns ju billigare alternativ, men jag är ändå sugen på att testa. Kram och ha en bra dag! ( i det gråååååa regnet)

2012-04-11 @ 11:51:47
Postat av: Nina - Glamourmamman

Lina: Den finns på Gekås också, och där kostar den 169 tror jag. Testa du, många är ju som sagt nöjda!

2012-04-11 @ 13:05:47
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Miss Agda- Småbarnsliv och endorfiner

Jag tappade iaf allt skinn (yttersta lagret alltså, låter lite läskigt annars, he he) på fötterna efter några dagar. Du kanske inte väntat tillräckligt länge än? Tack för att du påminde om dessa, måste göra en behandling inför sommaren. Sist jag gjorde det var i somras.

2012-04-11 @ 21:33:02
URL: http://www.missagda.se
Postat av: Lollo

Rekommenderar ett besök hos mig istället....riktigt fotvård!! Och sen är det bara för dig att underhålla med smörjning och filning. =) Du är välkommen till min salong! =)

2012-04-18 @ 21:13:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: