På besök i skolans värld...

Jag visste väl att min son kunde rita lite! Blev minst sagt förvånad när hans lärare visade oss självporträtten dom hade gjort - han hade ju t.om fått med sina långa ögonfransar :-)

Hallå fredag!
 
Igår öppnade jag inte ens datorn på kvällen - herregud, så trött jag var när jag kom hem efter jobb och föräldramötet! Dessutom med en huvudvärk som vägrade släppa taget på hela dagen - nedrans förkylning som bara ligger och pyr :-( Men nu är det fredag och snart helg igen!
 
Jag ägnade morgonens bussresa till jobbet, åt att skriva några rader om mitt besök i skolans värld. Måste säga att jag var positivt överraskad! Visst, vi fick en bra magkänsla redan när vi var där på besök innan sommaren, men efter att ha fått mer inblick i deras skoldagar känns det ännu bättre.
 
Alla som har gått i skolan vet ju att det är en ganska tuff värld. Och visst känns det lite läskigt att släppa in sin lilla älskling där... Men vår skola känns väldigt trygg måste jag säga, i varje fall låter det så när personalen pratar om den. Man jobbar mycket med kamratskap, att stärka självkänslan, etc - hela vägen från F-klass till 9:an. Och det känns som om lärarna och fritidspedagogerna verkligen gillar sitt jobb - dom vill mycket, även om kommunens resurser tyvärr inte alltid räcker till.... 
 
Vad tycker du om ditt barns skola - är du nöjd?
 
Ha en fin dag ♥
 
 
 
Postat av: birgitmaria

Ja, jag är nöjd med mina barns skola. Tjejerna trivs och jag tycker dom har (och har haft) bra lärare. Men jag håller med, det är lite läskigt att släppa in dom i skolvärlden. Men än så länge går det bra, dom har kompisar (vilket är huvudsaken, då löser sig resten!) och gillar sin skola! Fint självporträtt förresten :)Ha en skön fredag!

2012-08-31 @ 11:05:20
URL: http://birgitmaria.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Duktiga Olle!
Skönt att det känns bra,
de tillbringar ju så mycket tid där så det skulle vara jättejobbigt såklart om man inte känner sig nöjd eller trygg med skolan.
Hoppas ni får en go fredag!

Kram Anna

2012-08-31 @ 15:05:38
URL: http://www.annasinspiration.blogg.se
Postat av: Mamma med M

Min son har ju oxå börjat förskoleklass. Vi har valt en friskola som ligger alldeles bakom vårt hus ( det var mycket därför vi valde just där, för oss spelar friskola eller kommunalt ingen roll).
Det är en nystartad skola där de precis som på din sons skola jobbar mycket med gemenskap, kamratskap, trygghet osv. Pedagogerna känns väldigt engagerade. Känns otroligt bra och lagom "stort" när de träder in i skolvärlden.

2012-09-04 @ 14:44:22
URL: http://mammamedm.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: