Arkeologisk dinosauriekaka

Det var en ganska enkel utgrävning verkar det som :-)
 
Hallå mitt i veckan!
 
Pjuh, vad trött jag var igår kväll! Klockan hann bli över 21 innan båda småprinsarna sov, och då var även mamman färdig för sängen...  Stackars O fick ju knappt någon egotid alls med mig, eftersom jag fick springa efter lillebror hela tiden. Måtte det bli bättre ikväll! Skönt att vara ledig idag i varje fall! Har tagit en kall morgonjogg och en varm dusch, så nu har man ju vaknat till :-)
 
Jag tänkte tipsa om en höstlovsaktivitet för er som är hemma med barnen. T bakade med O och lille C häromdagen - en arkeologisk dinosauriekaka :-) O hade sett det på Philofix och ville absolut göra en likadan! Något recept hade dom inte, men det hela handlar egentligen om att baka in en plastdinosaurie i en sockerkaka. Sedan får man gräva fram den! Smuligt? Oooh ja! Men kul :-) 
 
Nu ska vi dra iväg på en liten utflykt, men vi hörs säkert senare idag.
 
Kram på er
Postat av: birgitmaria

Låter spännande, men inte riktigt hälsosamt med en plastleksak i ugnen?? Eller?? Man kanske inte ska äta kakan?

2012-10-31 @ 11:01:08
URL: http://birgitmaria.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken himla kul idé, kan tro att den går hem hos alla barn :)

2012-10-31 @ 20:20:31


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: