Semesterträning...

 
Hallå på er!
 
Jösses, vad många ni var som kikade in igår - känns kul att vara välkommen tillbaka i bloggosfären :-) Idag vräker iskallt regn ner, och då är jag extra glad att jag har en solsemester i nära minne. Hallå våren, vart tog du vägen?
 
Idag är det halvdag på jobbet, och sedan ska jag hem och fira Valborg. Men ett träningspass ska jag försöka hinna med innan kvällen. Känner att jag är på gång nu! Förra veckan blev det faktiskt hela 4 träningspass på semestern. Jag packar alltid med mig löparskorna när jag åker på semester, men jag vet av erfarenhet att det kan vara svårt att träna i värmen. Jag hittade dock ett sätt som passade mig - jag gick upp strax före halv 8, drack en kopp kaffe och åt en banan - allt medan jag såg solen gå upp. Sedan är det bara att ge sig ut och stifta bekanstap med omgivningen! 
 
Vissa morgnar blev det löpning, andra dagar körde jag och några i resesällskapet tabataintervaller på stranden. Fullt ös i 20 min, och sedan var det bara att kasta sig i havet :-) Jag hade inga träningsredskap med mig, men man kommer långt med den egna kroppsvikten eller föremål i naturen. Jag hittade även flera tuffa backar och branta stentrappor, som verkligen sög musten ur benen. Och varje pass jag körde tog aldrig mer än 40 min - kort och effektivt är min melodi som ni vet :-) Och det är så skönt att ha träningen avklarad innan den riktiga värmen tar över. Sedan kan man med gott samvete ta en dusch, njuta av frukost på balkongen och sedan bara slappa i solen...
 
Gulle er som hjälper till att rösta på oss i #Bloggbussen13 ♥ Jag halkade in i tävlingen lite sent, så jag är såå tacksam för varje röst jag och O får! Vi hörs snart igen, kära läsare!
 
Kramar ♥
 
Postat av: Hanna

Ännu fler underbara bilder! Låter helt perfekt med ett träningspass innan en dag på stranden!!! Var våren i Sverige tagit vägen är det stora frågan... Om en och en halv vecka ska jag börja jobba igen och jag hade inte haft emot lite värme innan dess :) Ha en fin dag, kram

2013-04-30 @ 11:27:30
URL: http://hannaliving.blogg.se
Postat av: Malin

Hörligt att du haft en fin semester. Saaaknar ju vörmen hör, men snart så!!
Önskar dej en trevlig Valborg!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

2013-04-30 @ 12:34:43
URL: http://malinedlund.blogg.se
Postat av: Miss Agda- Småbarnsliv o Endorfiner

Kul att ni också haft en lyckad vecka i solen! Själv längtar jag redan efter en ny resa.... Fick verkligen mersmak.
Jag körde också lite morgonträning på resan och generellt är det den enda träning som funkar bra för mig när det är riktigt varmt.
Kram på dig och trevlig valborg!

2013-04-30 @ 22:32:20
URL: http://missagda.se
Postat av: pillan

Härligt att få träna på semestern! Jag tog nån löprunda vid sextiden på morgonen senast i Turkiet men pju det var för hett redan då....

Kram P

2013-05-01 @ 14:14:11
URL: http://hemmahospillan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: