Glamourmammans kolapaj

 
Hej alla fikasugna!
 
Jag fick ett önskemål i helgen, om att lägga upp receptet på kolapajen jag gjorde till T´s födelsedagsfest. Och givetvis - er önskan är min lag :-) Kanske något att servera till helgfikat?
 
KOLAPAJ 6 pers
 
Pajdeg
2 dl mjöl
2 msk strösocker
100-150 g smör
 
Fyllning
100 g mandelmassa
50 g mörk blockchoklad
2 msk vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
2 ägg
1/2 dl mörk sirap
50 g smält smör
1 1/2 dl vispgrädde
 
Garnering
Florsocker
 
 Hacka samman vetemjöl, socker och smör. Tryck ut i en form och ställ kallt i 30 min. Sätt ugnen på 200 grader. Riv mandelmassan i en bunke, hacka blockchokladen och tillsätt tillsammans med mjöl och bakpulver. Tillsätt äggen och rör om. Blanda därefter ner sirap, smör och grädde och rör till en jämn smet. Bre ut fyllningen i degskalet och grädda i 30 min. Sikta över florsocker och servera med vispad grädde.
 
Lycka till ♥
 
Postat av: Sofia - ett bättre du

Men guuuud vad gott det där lät då!! Kanske man skulle ta och baka till helgen :)

2013-01-31 @ 11:02:42
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Rebecca

ser väldigt gott ut :)

2013-02-01 @ 17:13:53
URL: http://rebeckhaam.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: