Bildbomb från Legoland

Hej igen!
 
Att skriva ett inlägg om allt man kan uppleva på Legoland är inte lätt, så jag kör en bildbomb istället. Jag själv har varit där en gång tidigare, men det var för 30 år sedan - och mycket har hänt sedan dess ;-) Varsågoda, vår dag i bilder:
 
 
 Vi började vår dag med en rundvandring med parkens guide Jonas. Gårdagen bjöd verkligen på det bästa tänkbara vädret, så det var en ren njutning att bara strosa omkring. Och tack vare att vi var där innan högsäsongen dragit igång, så slapp vi köa någonstans. Ett stort plus när man har barn med myror i brallan :-)
 
 
Vad gör man då en hel dag på Legoland? Tja, det är inte så värst svårt att slå ihjäl timmarna :-) Vi ägnade oss åt att åka olika karuseller, äta glass, shoppa lego, och kolla på allt spännade. Och min uppfattning är att parken passar alla åldrar - från 1-åringar ända upp till pensionärer. Ett utflyktsmål som passar hela släkten alltså!
 
 
Det är verkligen häftigt att se alla konstverk gjorda i lego - varenda liten detalj finns med känns det som. Googlade att Legoland bestod av 20 miljoner legobitar! O tyckte att den här bilden var så rolig, med alla ölflaskor på bordet :-) Just nu ser han fram emot att visa alla bilder för sina klasskompisar imorgon!
 
 
Att få med O i några spännade åkattraktioner var inte det enklaste... Han gillar helt enkelt inte höga höjder och saker där man riskerar att bli blöt. Men efter några timmar lyckades jag ändå locka med honom i Vikings River Splash, och även om han var lite sammanbiten första minutrarna, så var han galet stolt över sin våta tröja efteråt :-)
 
 
Jag förstår varför Legoland är ett så populärt turistmål. Allt är så genomtänkt, och det kändes rent och fräscht det jag kunde se. Och att bo på Hotel Legoland - mitt i smeten - det var verkligen perfekt! Men det får bli ett senare inlägg :-)
 
På återseende ♥
 
 
Postat av: Tina

Åh så mysigt ni verkar ha haft det! Jag har hört några säga att man ska vänta lite med Legoland tills barnen blir lite större men det verkar inte vara din åsikt. Kanske ska fundera på att åka dit inom en snar framtid då. KRAM

2013-06-11 @ 14:32:22
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: