Happy Halloween!


Happy Halloween!
 
Ja, Halloween firas alltid den 31 oktober, men i vår familj har det inte direkt blivit någon tradition (än så länge). Jag känner personligen att den ligger för nära vår allhelgonahelg, och jag tycker att det krockar lite känslomässigt. Då vill jag tända ljus och minnas de som vandrat före oss, och det känns lite olustigt att barn och undgomar klär ut sig till liemannen och skelett... Men samtidigt förstår jag ju att detta kommer mer och mer i Sverige, så det är väl bara att gilla läget :-) Även om O inte ville gå på Halloweendisco i år, så antar jag att det blir ändring på det så småningom.
 
Men en liten oskyldig Halloweenfika kanske man kan unna sig? Och jag som älskar att sätta guldkant på vardagen, gillar ju att det dyker upp nya högtider att fira. Mycket för att få en anledning att skapa vardagslyx! "Spökena" - tillverkade av vanliga chokladdoppade skumtoppar - bjöd vi på i tisdags, och dom är lätta att fixa med kritsyr på tub. Vita ögon hade varit finast, men vi hade bara grön kristyr hemma :-) Ganska söta eller hur? På återseende!
 
Ha en fin dag ♥
Postat av: Ulla

hihihi...så söt liten skumtopp....

2013-10-31 @ 19:46:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: