Grönt är skönt!

 
Alltså, jag älskar verkligen den här härligt ärtgröna färgen - och jag får ofta höra att jag passar i just den kulören. Dessutom är det en färg som syns flitigt i butikerna just nu, och jag blev därför superglad när jag fyndade den här tunikan från Zara på loppisen i lördags. Idag körde jag slitna jeans och kilklackar till, men snart hoppas jag på bara ben och shorts!
 
Den här dagen har annars bestått av mycket skrivbordsjobb - bortsett från Step&Styrka som oftast avrundar mina tisdagar. Idag strulade det mesta kändes det som... Jag hade glömt hårklämma hemma (hej svett!), hade trampat ner ett häftstift i skon (tur att sulan var såpass tjock...) och dessutom hade någon obehörig fipplat med vår musikanläggning och ljudet fungerade inte... Underbart 5 min innan start... Tack och lov löste jag det med en blomkruka som höll ner en knapp ;-)
 
 Nej hörrni, nu är det slutproducerat med inlägg för idag! Tycker allt att jag har varit ganska flitig som kunnat publicera hela 3 inlägg på en dag (vissa såklart tidsinställda), men jag saknar allt dialogen med er... Jag har massor av blogglust just nu, men självklart blir det roligare med tvåvägskommunikation :-) Right? Nu: kaffe och Halv åtta hos mig!
 
Kramar ♥
 
 
Postat av: Fru H

Jag ääääälskar också den färgen och passar i den som tur är! Tycker det varit svårt att hitta snygga plagg i kulören dock så jag blir glad när du skriver att den finns mycket i butikerna nu. Dags för ett butiksspan snart alltså...
Resonerar lite som du när det gäller påskpynt. Absolut inte för mycket men lite ris med fjädrar och fina ägg tycker jag kan stå framme några dagar. Kramar

2014-04-15 @ 21:04:35
Postat av: Fru H

Jag ääääälskar också den färgen och passar i den som tur är! Tycker det varit svårt att hitta snygga plagg i kulören dock så jag blir glad när du skriver att den finns mycket i butikerna nu. Dags för ett butiksspan snart alltså...
Resonerar lite som du när det gäller påskpynt. Absolut inte för mycket men lite ris med fjädrar och fina ägg tycker jag kan stå framme några dagar. Kramar

2014-04-15 @ 21:04:37
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Supersnygg färg på dig och lite extra kul med snygga fynd!

Svar: Tack och tack... :-)
Nej jag anlitar ingen när det gäller bloggens utseende.
Gick från blogg.se till wordpress och valde då att inte ha wordpress färdiga teman och bygga därifrån utan att ha det mesta i utseendeväg med från hur jag hade det på blogg.se fast det hamnade på helt andra ställen och är inte alls uppbyggt på samma vis. Att flytta bloggen från blogg.se till wordpress fick jag dock hjälp med.
När det gäller blogg.se finns det en uppsjö av folk som lagt ut manualer och det går ganska lätt att läsa sig till hur man ändrar basic saker som headerstorlek, sidopanel, rubriker, länkar och annat. Jag läste och provade mig fram och lärde mig massor. Dock alltid med en sparad kodmall före ändringarna så att jag skulle kunna gå tillbaka ifall det inte blev bra.
Nu är det knivigare med koderna i wordpress. Jag hittar inte alls lika lätt till vad som är vad, allt är mycket större och rörigare, och vart man ändrar vad.
Jag hade gärna försökt mig på att hjälpa dig men det är flera år sen jag hade blogg.se så nu skulle det krävas att jag satt och läste en del för att klara av att ändra och tiden räcker inte riktigt till tyvärr.
Jag läste mig till massor på Designa din blogg minns jag. Jag vet inte om den sidan finns kvar då jag inte har någon hjälp av den numera när det är en helt annan uppbyggnad på min blogg med annars finns det ju säkert en mängd andra.
Jag tycker dock att din blogg är fin som den är :-)
KRAM

2014-04-15 @ 22:15:20
URL: http://husnrnio.se
Postat av: pillan

Grönt är verkligen skönt och speciellt på dig med dina vackra ögon!!!

Gah vilket strul innan passet, lite mardröm men tur det löste sig (brukar ju oftast det)

Kram P

2014-04-16 @ 08:43:00
URL: http://hemmahospillan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: