En julig välkomsdrink...

 
 
Årets glögg från Blossa serveras med fördel kall och med massor av is!
 
 
Hej igen!
 
Jag vet, det blir många inlägg om glögg just nu... Men i min mening smakar denna dryck som bäst så här innan jul (helst precis innan advent, då det nästan känns förbjudet, haha) - sedan tröttnar man ganska snabbt. Eller vad tycker ni?
 
Vi köpte hem en flaska av årets glögg från Blossa häromdagen - i år en vit variant med smak av lavendel. Jag tyckte att den smakade helt ok varm, men allra bäst serveras den kall med massor av is. En spännande och festlig variant får du om du dessutom fyller på med mousserande vin! Jag gned in kanterna på glasen med citronsaft, och doppade dem sedan i en blandning av socker och kanel. Ett alternativ som välkomstdrink i jul- och nyårshelgen kanske?
 
Hur dricker du helst din glögg?


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: