Min stora, lilla prins ♥

 
- Åh, jag älskar den här dagen! utbrast O mitt på mattelektionen idag.
- Jaså, varför då...? frågade jag.
- För att DU är med mig här i skolan idag! svarade han.
 
Älskade lilla unge, du vet hur du får mammahjärtat att smälta! Är så glad så länge du fortarande VILL att jag ska vara med - trots att du börjar bli stor, och kanske snart tycker att det är pinsamt att ha med mamma och pappa i skolan.
 
Ja, idag var det alltså min tur att hälsa på O i skolan några timmar. Visst får man reda på ganska mycket genom dagliga samtal med barnen och på utvecklingssamtalen, men de där små vardagliga detaljerna finns ingen chans att man kan känna till, om man inte är på plats där och då. Så idag har jag varit med på svenska, matte, idrott och lunch - och fått lyssna till kloka och härliga kommentarer från eleverna, lyssnat in mig på vad det snackas om på rasterna och vid lunchborden (bl.a. fått se Ace Wilders autograf och ett gips som luktar hamburgare), och återigen prisat lärarnas tålamod :-)

På återseende ❤
 
 
 
 
 
Postat av: Popprinsessan

Vilken fin prins!
Ska försöka få till ett besök i L:s klass asap eftersom hon bett mig om det.
Och visst är det härligt att de VILL att man ska vara med!
Kram

2014-03-31 @ 19:41:00
URL: http://www.popprinsessan.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: