Den lilla svarta - decembers bästa basplagg

 
 
 
Gina Tricot 299 kr   B-Young 349 kr   H&M 299   MQ 899 kr
 
 Hej!
 
Nu närmar sig advent med full fart, och i helgen är det dessutom shoppinghelg och julskyltning i många städer. Kanske hög tid att börja spana efter kläder till decembers alla tillställningar? Om ni ska satsa på ETT enda plagg i jul, så skulle jag föreslå "den lilla svarta" - en klassiker som funkar i nästan alla lägen.
 
Här ovan har jag valt ut några klänningar som jag själv tycker om - dels omlottvarianter som markerar de kvinnliga formerna fint, och dels två modeller som är avskurna i midjan, och ger en fin effekt. Det smarta med just svarta klänningar, är att dom är så lätta att variera efter tillfälle. Bara att "klä upp" eller "klä ner" utifrån typ av fest.
 
Julfest
 
Här kan du anpassa klänningen utifrån hur festligt klädd du vill vara. Kanske lägger du till en kofta för att tona ner din outfit, och har täckande strumpbyxor (testa gärna någon färgstark nyans). Välj smycken utifrån smak - silver, guld eller rosé. Måla gärna naglarna i en matchande färg - så här års tycker jag att röda nyanser är fint till det mesta.
 
Nyårsfest
 
Till nyårsfesten tycker jag att man ska våga gå "all in" när det gäller klädsel. Din "lilla svarta" kombinerar du med fördel med tunna strumpbyxor och höga klackar. Har du maffiga smycken och andra glammiga accessoarer hemma, så är det just denna kväll som dom ska fram. Jag satsar även mer på make-up och hår till nyår. Våga glittra helt enkelt!
  
Ett tips är att hålla utkik efter erbjudanden i butikerna så här innan jul - ofta kan man fynda plagg till 20-30 % rabatt.
 
På återseende! 
Postat av: Karin O

Håller med, funkar alltid och så snyggt:)

2014-11-27 @ 21:08:06
URL: http://kakansemlanoliven.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: