Funktionell (mamma)styrka

 
 
God förmiddag!
 
Onsdag innebär som vanligt ledig dag för min del. Och idag kör jag även träningsfritt! Det är viktigt att låta kroppen vila ibland också, särskilt när man körde så tuff träning som jag gjorde för någon månad sedan inför Toughest. Jag tränar fortfarande 4-5 pass i veckan, men inte så tävlingsspecifikt som då. Nu blir det oftast 1 steppass, 1 löparpass, 1-2 styrkepass, och 1 HIT/intervallpass. Känner att denna träningsdos passar mig perfekt just nu!
 
 Jag vet att jag inte har några biffiga muskler att skryta med, men jag är grymt stolt över min funktionell kropp. Den fixar oftast vardagens alla påfrestningar i form av bärande, stående, lyftande, etc, utan att dra på sig belastningsskador. Jag vet att min rygg är stark, och att jag fixar att lyfta tungt - båda barnen samtidigt om det skulle behövas. Skulle önska att fler kvinnor/mammor såg vinsten i att träna funktionellt - inte för utseendets skull, utan för att fixa vardagen.
 
 
 
 Idag har O studiedag, så jag har båda barnen hemma. Dom har sovit som små grisar till över halv 9, så jag själv fick en lugn start på dagen med långfrukost och dubbla morgontidningar. Får se vad dagen har att erbjuda - för jag har i ärlighetens namn inte ens kommit ur morgonrocken än... Men som sagt, det är viktigt med dessa slappa dagar ibland också. Säger jag, som oftast är värdelös på att leva som jag lär på just den punkten ;-) Vi hörs!
 
Ha en fin onsdag!
 
 
 
Postat av: Popprinsessan

Du SKA vara stolt över din kropp!
Kom ännu en gång igång ordentligt med träningen och som "vanligt" fick jag ont i min axel så nu har jag inte tränat sedan i lördags. Trist.. Antar att jag måste vänta ut det ordentligt och ta det ännu mer lugnt så att det inte händer igen.
Kram

2014-11-26 @ 11:20:19
URL: http://www.popprinsessan.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: