Mindfullness och sånt...

 
 
Gokväll vänner!
 
Här sitter jag och gäspar... Det har varit en ganska fullspäckad dag, och då behöver hjärnan (och kroppen såklart) återhämta sig lite på kvällen. Jag lyssnade på en föreläsning om mindfullness idag, och det är verkligen något jag själv skulle behöva jobba mer på. Vara mer i nuet, inte ligga steget före i tanken hela tiden. Inte fundera på om tvättmaskinen är klar under tiden man läser saga för barnen. Typ så. Tror att många kan känna igen sig där... 
 
Avrundade arbetsdagen med ett tufft styrkepass i gymmet - var skönt att ge kroppen en omgång innan man åkte hem. Jag är oftast mycket mer taggad att ta mig an vardagsbestyren då, får mer energi helt enkelt. Så himla mycket piggare vet jag egentligen om jag blev just idag - helgen kanske sög lite kraft av mig trots allt... Jag tror jag kommer fortsätta hänga här i soffan större delen ikväll - för det gjorde jag inte speciellt mycket i helgen ;-) Vi hörs mer imorgon!
 
Varma kramar!
Postat av: anna S

Är också hemskt dålig på att "leva i nuet". Men en tröst för oss som tränar är att vi i alla fall lever i nuet då vi utför träningsformen. Tror att det är även därför som träning är en så viktig del i mitt liv - att jag där får uppleva Mindfullness på mitt egna vis :)

Ps. Riktigt läckert nagellack! Rött är så himla fint nu i vintertid :)

2014-11-25 @ 09:06:27
URL: http://annas.elsasentourage.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: