Glasögondags!

 
 
Hallå igen!
 
Ni må tro att det var en taggad liten kille imorse, som för första gången skulle gå till dagis i glasögon! Och det vet man ju själv hur det kan kännas - att gå till jobbet i helt ny frisyr eller nya glasögon :-) Glad i varje fall att han är nöjd!
 
Vi valde att köpa hans glasögon på Specsavers, eftersom vi köpte O´s andra par där, och har varit supernöjda. Jag tycker att det är galet att vissa andra kedjor kan ta hutlöst med pengar för barnbågar! O´s första var ett par Converse, som vi köpte på Synsam - och hade det inte varit för att dessa var de enda han verkligen tyckte om, så hade vi aldrig valt att köpa så dyra glasögon. Barn sliter ju ganska hårt på dem, och behöver ofta byta allt eftersom dom växer.
 
På Specsavers fick vi två par glasögon - inklusive specialbehandlat glas och försäkringar, för endast 745 kr (efter landstingsbidraget). Det är mindre än hälften av vad vi fick betala för ETT par till O... Men, självklart är det viktigaste att barnet har ett par som hen trivs i! Ska bli så spännande att höra hur första glasögondagen gick :-)
 
På återseende!
Postat av: Fru H

Fina glasögon till fin kille! Är lite nyfiken på hur ni märker på så pass små killar (4 år är ju stort ibland förstås men inte alltid-:) att de ser dåligt? Är själv glasögonorm (fast kör med linser, bästa uppfinningen) o tänker att mina tjejer lätt kan ha ärvt min dåliga syn. När ska man börja kolla synen liksom? För det har aldrig BVC gjort på mina barn... Ha en skön kväll! Kramar

Svar: Man upptäcker det oftast på 4-årskontrollen (om dom har synfel så tidigt, på mig upptäcktes det först runt 10-årsåldern), då man gör syntest första gången. På Charlie gjordes det dock tester tidigare, eftersom läkaren misstänkte att även han skulle få storebrors (och mitt) lilla handikapp. Förra året såg man brytningsfelet, och i år märkte man som sagt att han såg lite dåligt också. Det KAN växa bort, men jag misstänker att det inte gör det... Jag har också linser - såå nöjd!! Kram på dig!
Nina - Glamourmamman

2014-09-18 @ 21:34:12
Postat av: Fru H

Tack för svar! 4-årskontrollen väntar om bara nån vecka, så då får vi se hur det ser ut då! Spännande!
Syrran har också brillor, fick det tidigt och de trodde att det skulle växa bort men det har det inte gjort, bara blivit värre:-). Men å andra sidan har ingen av hennes tre barn ärvt nåt (än kanske man ska tillägga...). Trevlig helg! Kram

2014-09-19 @ 12:41:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: