Kampen om det dåliga mammasamvetet....

 
 
Hallå igen!
 
Ja, visst ser det idylliskt ut - två små bröder hand i hand... Lille C som tvunget skulle ha sin nya Angry Birds-mössa - trots att det var 16 grader ute - och O med skosnören som ständigt släpar i marken. Gotta love them ;-) Tyvärr är det långt ifrån alltid det är så lugnt och harmoniskt dem emellan - vet inte hur många gånger dom har bråkat och tjafsat om saker i helgen. Som syskon gör alltså ;-) Men som tur är, så är det nästan lika ofta dom myser tillsammans.
 
Att vara tillsammans med en polis innebär mycket tid ensam med barnen, särskilt på kvällar och helger. Och man brottas ständigt med det dåliga mammasamvetet... Det som jag kan tänka mig att ensamstående föräldrar har ännu mer? Att hinna med allt man vill hinna med - både tid för barnen, hemmet och lite tid för sig själv. Det där sista är ännu viktigare de dagar man roddar det mesta själv. Man behöver det för att orka vara en bra mamma om inte annat.
 
Efter den här helgen känner jag mig dock ganska nöjd (blir man någonsin HELT nöjd som förälder?!) med vad jag åstakommit. Barnen har haft roligt -  lekt med kompisar, varit på bio, hälsat på nära och nära, hoppat i hoppborg, och frossat i godis. Och jag själv har kunnat träna, njuta av solen, äta och dricka gott - ja, sådant som får MIG att må bra. Hur är det med er andra, ni som också är mammor - är ni bra på att ta hand om er själva i vardagen?
 
Ha en fin start på veckan!
Postat av: Mia

Har blivit bättre på det när barnen har blivit lite större, mycket tack vare att jag läser din blogg och får små tips på enkel vardagslyx:))

Svar: Tack Mia, vad glad jag blir att jag inspirerar :-)
Nina - Glamourmamman

2014-09-22 @ 14:58:50
Postat av: Jossan

Är också sambo med en polis i Halmstad och har två små, vet precis vad du pratar om!

Svar: Ja, det är inte så lätt alla gånger - och det händer då och då att man blir arg på polisyrket ;-)
Nina - Glamourmamman

2014-09-22 @ 20:40:14
Postat av: Fru H

Jag är kass på att prioritera mig själv... Först kommer barnen. Alltid! Sen kommer mannen. Sen kommer övrig släkt o vänner. Sist nånstans kommer jag... Men jag jobbar ständigt på att förbättra mina egna odds haha så det blir bättre!!! Och du är toppen på att peppa till mer egotid, suger åt mig av det-:)!Fin bild, älskar den där syskonkärleken barnen emellan, finns det nåt bättre?

Svar: Ja, jobba på att bli liiite mer ego - det tror jag bara är nyttigt :-) Kram
Nina - Glamourmamman

2014-09-22 @ 21:47:16
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Ständigt gnagande det där samvetet men oftast så är det ju inte så illa som man själv tycker. För de små alltså...
Så fina de är och vad fint det är med gula byxor!
Blev sugen på att leta upp ett par till M nu :)

Kram

2014-09-23 @ 11:26:36
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Popprinsessan

Nja, jag pratade med en vän om det där senast igår. Att jag inte vet när jag senast var, eller hur jag ska få till en shoppingrunda för mig själv.. Det är alltid saker till barnen som kommer i första hand, trots att jag också behöver nya kläder. Men, jag är ju också ensam väldigt mycket, och det är svårt att dra med barnen i affärer för att jag ska kolla till mig, det går med viss övertalning att få med dem om kläderna vi kollar på iaf är till dem..
Får inte riktigt ihop det om kvällarna heller och träning och andra intressen har liksom satts på paus på obestämd tid. Men snart är R lite äldre och då blir det lättare, iaf intalar jag mig det ;-)

På tal om shopping, kommer en kort runda till ditt jobb på fre fm. Är du på plats? Hinner du med en snabb kram?
Kram

Svar: Japp, jag är på plats på fredag - hör av dig när du är där så ska jag försöka tajma en kram :-)
Nina - Glamourmamman

2014-09-23 @ 14:49:37
URL: http://www.popprinsessan.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: