Tid för eftertanke...

 
 
Gokväll vänner!
 
Vissa dagar är man ju lite extra känslig för olika sinnesstämningar, och idag är en sådan dag... Känner mig just nu lite vemodig inombords. Inte för att jag har haft en dålig dag på något sätt - tvärtom - men jag har mött människor på olika sätt, som alla har drabbats av tuffa saker i livet. Då tvingas man till tid för lite eftertanke.
 
Jag har pratat länge med en person som drabbats av svår sjukdom - och då spelar vare sig pengar eller jobb så stor roll. Och en nära vän har vågat satsa helhjärtat på livet och kärleken igen - efter att för några år sedan ha förlorat just detta... Det kallas mod. Ja, detta är bara några exempel på personer i min närhet, som på olika sätt kämpar.
 
Och när man pratar om livet, döden och allt däremellan - ja, då blir man påmind om det man själv varit med om. Hur skört livet är, och hur j-a ont det gör när älskade personer i ens närhet plötsligt rycks bort. Man glömmer ibland bort att leva här och nu - blir lätt så i den stressiga vardagen - men sådana här dagar blir jag åter påmind.
 
Var rädda om er!
Postat av: birgitmaria

Att stanna upp och tänka efter är viktigt! Kram på dig :-)

2014-09-16 @ 21:44:38
URL: http://birgitmaria.blogg.se/
Postat av: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Ja det är verkligen så viktigt att stanna upp ibland mitt i allt och bara njuta av nuet och allting som man är så tacksam över. Att få lite perspektiv.

Många kramar

2014-09-16 @ 22:28:10
URL: http://hannadidrikson.blogg.se
Postat av: Tina

Ibland behöver man verkligen påminnas om hur skört livet är så att man kan uppskatta det man har! Hoppas du känner dig på lite lättare humör idag! KRAM

2014-09-17 @ 07:35:43
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Postat av: Linda

Mycket kloka tankar o ord <3
Vi behöver stanna upp <3
Kram på dig!

2014-09-17 @ 08:12:43


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: