Kroppen full av träningsglädje!

 
 
Hej igen!
 
Jag vet att jag skriver många träningsinlägg, och det är ju inte så konstigt med tanke på mitt arbete och mitt intresse för träning och hälsa. Jag hoppas och tror dock att ni ser att jag förespråkar balans i livet - träning och muskler är verkligen inte allt! Vila, god mat, och lite vardagslyx är lika viktigt. Så här skrev jag på instagram häromdagen.
 
Jag vet att jag inte har de största flexarmusklerna. Men vet ni, jag har en funktionellt stark och snabb kropp - och den är jag väldigt stolt över! Även om jag postar många träningsbilder här - och själv gillar motiverande foton - så kan jag ibland tycka att hetsen kring fitness blir lite för stor. Pressen att ha den "perfekta kroppen", och ständigt äta extremt hälsosamt, kan lätt bli något som skapar en negativ spiral. Och många hjärnspöken... Jag önskar att fler kvinnor kunde lära sig att älska sin kropp - och självklart ta hand om den - det är den värd!
 
Jag vill verkligen förmedla träningsglädje i mina inlägg. En kärlek till sin egen kropp - en vilja att ta hand om sig själv och rusta den för att orka med sin vardag. För träning ger så mycket tillbaka - både fysiskt och mentalt. Vad säger ni läsare - tycker ni att hetsen kring fitness, kost och den "perfekta kroppen" blivit för stor i sociala medier?
 
Kram på er!
Postat av: Lotta Johansson

Hej på dig!
Det är första gången jag går in o kommenterar på din sida, men vill tacka för en jättehärlig blogg. Du känns som en väldigt trevlig o härlig människa som är precis som vem som helst. När jag läser din blogg så blir jag så taggad o upplyft av "själva livet", den glädje du förmedlar.
Precis som du tränar jag en hel del, har familj (dock är barnen utflugna) och jobb, så trots att du är betydligt yngre än jag, känner jag ändå att vi är på samma våglängd i mångt o mycket!
Jag tycker definitivt att det är för mycket hets kring träning, kost o perfektion. Det tråkiga ordet lagom borde synas lite mer tycker jag. Man ska träna o äta bra för sin egen hälsas skull, inte för att bli "perfekt ", det kommer ingen att bli. Livet är till för att njutas av, på det sätt som passar en själv!!
Jag vill till sist tacka för att du sprider sådan glädje i din blogg med allt du skriver om, både stort o smått! Är så glad att jag får titta in i din vardag o få ta del av din glädje. Tusen tack!
Kramar Lotta

Svar: Tack snälla Lotta för dina fina ord! Du anar inte hur mycket sådana här kommentarer betyder <3 Blir extra glad att höra att jag och min blogg förmedlar just det du skriver - livsglädje - för det är precis vad jag vill att den ska göra. Stor kram!
Nina - Glamourmamman

2015-08-18 @ 18:35:26


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: