Mango, banan- och kokosglass

 
 
Hallå igen!
 
Mina barn verkligen ÄLSKAR glass, och det har blivit ganska mycket av den varan i sommar - även om solen inte alltid strålat som på bilden från helgen. Glass ska man naturligtvis få lov att äta en massa av under sommarlovet, men det finns faktiskt nyttigare alternativ. Och som faktiskt - ja, t.om. kidsen höll med - var lika gott som "riktig" glass.
 
Jag använde mig av fryst mango i påse (ICA´s variant är bra), och frysta bananslantar, som jag mixade tillsammans med kokosmjölk. Tyvärr kan jag inte ge er några exakta mått, men testa er fram till lagom krämig konsistens. Vill du ha den ännu mer "glassig" sedan, så frys den en stund till. Annars blir den som en smarrig och kall smoothie. Mums!
 
På återseende!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: