Röda favoriter från Sydafrika

 
Bellingham nr 2056 passar utmärkt till t.ex. entrecote eller lamm. Kostar 154 kr för 1500 ml
 
 
Lyngrove nr 28008 är ett perfekt grillvin till fläsk - eller kycklingfilé. Kostar 199 kr för 3000 ml 

Hallå igen!
 
Hegen närmar sig med stormsteg, och då ser jag verkligen fram emot att äta och dricka något riktigt gott. Som ni säkert har förstått vid det här laget, så älskar jag vin! Vitt och mousserande är gott, men inget slår ett riktigt gott och fylligt rödvin! Zinfandeldruvan är en av mina stora favoriter, men jag gillar även flera av de sydafrikanska vinerna, bl.a ovanstående boxar.  Kanske ett tips inför kvällen, om ni fortfarande inte har bestämt vad ni ska dricka?
 
Vilka är era favoriter i vinhyllan? Tipsa gärna!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: