Ännu ett semesterträningspass!

 
 
 
Gokväll på er!
 
Hoppas att ni har haft en fin start på veckan. Vi har haft en ganska slapp semestermåndag på hemmaplan, men imorgon väljer vi nog att höja tempot lite igen. Det är skönt att slappa, men omväxling förnöjer!
 
Jag tänkte att jag skulle tipsa om styrkepasset jag har kört här hemma ett par gånger den senaste veckan. Det är duktiga PT:n Lovisa "Lofsan" Sandström som har lagt upp det, och det består av 6 olika kombinationsövningar. Det enda du behöver är 2 st hantlar (jag använder 7 kilos genom hela passet). Varje övning kör man 1 min x 3 (15 sek vila mellan)  innan man går vidare till nästa. Hela passet finns filmat HÄR om du vill ha detaljer.
 
Knäböj med axelpress
Rodd i planka med marklyft
Raka marklyft med bicepscurl
Höftlyft med tricepspress
Sidoutfall med rodd
Armhävning med stjärnan
 
Jag tycker att det är suveränt med dessa korta och effektiva pass - särskilt så här i semestertider, när man inte vill hänga på gymmet i flera timmar. Lättillgängliga pass att köra hemma på altanen eller kanske vid sommarstugan. För även om man ska unna sig att vila och njuta av god mat, så är det bra att inte helt och hållet ta semester från sin egen kropp. Tröskeln blir liksom ganska hög annars sedan framåt september ;-)  Lycka till!
 
På återseende!
Postat av: Karin O

Härligt! Bra jobbat:)

2015-07-23 @ 09:17:52
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Camilla

Tack för tipset, provade passet idag och kommer absolut att köra det igen!

2015-07-25 @ 09:37:31


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: