Dags att trappa upp!

 
 
Hej igen!
 
Ni som läser min blogg troget, vet att träningsinlägg förekommer flera gånger i veckan - det är mitt jobb, och det är mitt intresse. Nu får ni förmodligen vänja er vid ytterligare några svettdrypande inlägg - den här veckan början nämligen upptrappningen inför Toughest. Exakt två månader är det kvar till starten i Malmö i maj!
 
I höstas hade jag ju min duktiga coach Milla som stöd i 1,5 månad - en ovärderlig hjälp! Den här gången tänkte jag klara mig på egen hand, med mina egna och hennes kunskaper i bagaget, och såklart erfarenheten från Toughest i Göteborg. Banan i Malmö kommer inte vara likadant uppbyggd förmodligen, men jag tror jag har lärt mig vilka styrkor och färdigheter som krävs för att klara banan. Och jag vet mina egna svagheter... Så här tränar jag fr.om. nu:
 
1 pass med löparintervaller
1 Corepass
2 styrkepass med fokus rygg/armar
1-2 amraps eller HIT
 
Utöver detta hoppas jag kunna/hinna träna något som ligger utanför mitt mål - helt enkelt för att bibehålla motivationen. Jag märkte i höstas när träningen var som mest intensiv, att jag då och då saknade den riktiga glädjen och suget. Det vill jag inte!! Därför kommer jag hellre prioritera bort något av ovanstående pass, och istället köra långdistanslöpning, Soma Move, eller något helt annat. Men för övrigt är jag grymt taggad, och hoppas att kroppen är med mig!
 
På återseende!
Postat av: Camilla

Åh vad kul det låter! Jag blir riktigt sugen på att ha någon tävling att köra på hårt inför. Har hittat några lopp som jag vill vara med i. Det känns helt rätt för mig att byta fokus nu efter en höst och vinter med mycket styrketräning

2015-03-03 @ 19:53:58


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: