Super Role Model

 
 
Gillar toppar med bra och peppande budskap...
 
 
...som på den här t-shirten från Lindex. Finns i butik nu!
 
 
Hallå igen!
 
Jag vill gärna slå ett slag för Lindex vårkampanj #superrolemodel - som handlar om att sann skönhet ligger lika mycket i vad man gör som hur man ser ut. Kampanjen riktar ljuset mot tre vackra kvinnor som även gör bra saker utanför modevärlden. De är med andra ord inte bara supermodeller, utan även Super Role Models.
 
 Utöver det faktum att Christy, Liya och Toni är välkända, etablerade modeller har de också ett socialt engagemang, med huvudsakligt fokus på moderskap och barn. De är engagerade i följande organisationer: Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation och Plan Internationals Because I am a Girl. För att stödja deras arbete kommer Lindex, som en del av kampanjen, att sälja #superrolemodel t-shirten i begränsad upplaga. All vinst går till de tre organisationerna.
 
Även som bloggare, och aktiv i många sociala medier, så tycker jag att man har ett visst ansvar. Och då tänker jag inte minst på att vara en bra förebild, och ha en schysst inställning till sina läsare/följare. Ni som har hängt med här ett tag, vet att jag ofta pratar om min avsky inför näthat. Nej, fram med ännu mer kärlek och respekt i sociala medier!
 
Happy Friday!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: