Dagen då O blev galen...

          

Puh, då var man äntligen hemma i hemmets "lugna" vrå igen! Känner mig ganska sliten efter en mysig men lite hektisk eftermiddag. Vi tog alltså bussen in till stan (i regnet...) och mötte upp våra vänner för en snabbfika innan bm-besöket. O:s kompis var inte helt hundra, men man kan väl säga att min lille prins hade energi för hela cafét... Han var fullkomligt galen! Inte sur och gnällig, men hoppig och klängig! Tror aldrig att jag (eller min kompis K) har sett honom sådan innan! Man kan väl säga att jag hade ångan uppe när vi traskade mot vårdcentralen sedan...

Idag var det ju tänkt att jag skulle kolla mitt blodtryck igen, och utgångsläget var väl inte ultimat efter händelsen på cafét... Man trycket var rätt ok trots allt. Inte så lågt som när jag mätte det för några helger sedan, men inte heller oroväckande högt. Skönt! Det som var mindre skönt var att mitt blodvärde hade gått ner. Från supervärdet 148 vid inskrivningen, till 121 idag... Så japp, jag blev ordinerad tillskott - tyvärr. Niferex är inget jag vill äta i onödan om man säger så, så jag ska testa Blutsaft. Även om det smakar skit, så ska det tydligen vara mildare mot magen.

Som tur var skötte sig O exemplariskt hos barnmorskan, och när vi fortsatte rundan på stan sedan, så slocknade han i vagnen. Tror jag det... Eftersom regnet vräkte ner så blev det bara några snabba ärenden. Lite fix inför påsken, en sväng på H&M och hos optikern. Snart kommer T hem igen, och då ska det bli skönt att bara slappna av i soffan resten av kvällen. En dag kvar att jobba innan långledigheten, tjohoo! Hoppas att ni har haft en fin onsdag! Kramar ♥

Postat av: Therese

Det blir bara att bombardera med järn, jag åt 6 tabletter om dan och Blutsaf då jag väntade Viggo. Så jobbigt när blodvärdet blir lågt, hoppas du får ordning på det snart! Vad ska ni göra över påsken? kram

2010-03-31 @ 19:23:30
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Marina

Hoppas blodvärdet rättar till sig snarast.

Sv: Tack för kommentaren om mina foto! :) Det hade ju varit skit coolt att ta foto på magen. Det var svårt att välja ut foto tycker jag, så ja, det kan bli rätt dyrt ;) Kramar!

2010-03-31 @ 20:58:55
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Linda Johansson

Hej Nina, vilken fantastisk fin mage du har!! Man blir lite sugen igen när man ser dig..fast jag var inte så fint gravid som du är, jag blev tjock hela jag :-). Jag drack Proviva FEMALE när jag var gravid, mycket järn och grejjer som e bra. Funkade för mig! Ha det gott å en glad påsk. Många kramar

2010-04-01 @ 15:36:34
Postat av: mini

järnbrist var det här med! jag överdoserar blutsaft ett tag nu och hoppas det hjälper. jag känner mig helt överfull av alla vitaminer jag proppar i mig, 10 veckor kvar...hoppas du får ordning på ditt järnvärde och så önskar jag dig en glad påsk! mini

2010-04-01 @ 22:09:19
URL: http://mamamini.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: