Sommarvärme, lunchbesök och svettig löparrunda...



Ja, så skulle man nog kunna sammanfatta den här dagen. En riktig sommardag! För första gången i år hade alla i familjen shorts på sig (ja, inte T visserligen, men det hade nog sett lite knepigt ut på hans jobb ;-)) Besöket på BVC visade att lille C hade vuxit till sig sedan sist, precis som jag hade anat. 75,5 cm lång och 9 270 g tung - stora lilla killen ♥ Inte konstigt att han växer ur sina kläder snabbare än man hinner blinka :-)

Vi har som sagt även haft lunchgäster idag - min moster och kusin med sin lillprins. Jättemysigt att prata och leka bort några timmar ihop! Jag hade gjort en salami-och brieostpaj, som jag blev rätt nöjd med om jag får säga det själv :-) Ska försöka komma ihåg receptet (freebasade lite), så lägger jag upp det här inom kort.

Jag ska erkänna att man är ganska mör som mamma efter att ha varit hemma med två barn en hel dag... Hoppas att vi kan komma iväg på lite utflykter, eller träffa många vänner i sommar, annars kommer dom här 3 sommarlovsmånaderna att bli ganska tuffa tror jag... Tur att T snart har semester en månad ;-) 

Har i varje fall varit ute och sprungit en runda nu när det har blivit lite "svalare" i luften. Och med risk för att bli tjatig - man blir ju såå mycket piggare efteråt! Testade förresten appen Runkeeper idag, verkligen att rekommendera! Har tidigare använt mig av Jogg.se för att mäta mina rundor, men den här körs via GPS så man får exakta sträckor, kilometertid, etc. Nu har jag nog eftersvettats klart, så nu blir det dusch och kaffe :-)

Ha en fin kväll ♥

Ps:
Hörrnini, ni glömmer väl inte vara med och tävla om solskyddsprodukter från Apoteket?! Jag kanske inte har nämnt det innan, men detta är även en intern tävling oss utvalda bloggare emellan. Den som lockar flest tävlande vinner ett pris och publicitet på Blogg.se. Och visst hade det varit finfint för dig att vinna solskydd till familjen nu när sommaren är här! Så kom igen, klicka HÄR och var med och tävla du också!

Postat av: Anna - Starwoman

Vad härligt att lilleman växer som han ska och vilket FANTASTISKT väder vi haft idag, precis som för 3 år sedan då vi gifter oss fast då var det ännu varmare (+30 grader) Ja jag fick verkligen flashback när jag sår "Fyra Bröllop" tidigare men vi hade tack och lov inte konferencetema, fy så tråkig idé om du frågar mig, missade de första 5 minutrarna av programmet så jag fattade aldrig varför de valde just det temat?



Nu jordgubbar och glass!



Kraaaaaaam

2011-05-31 @ 20:24:39
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Anna - Starwoman

Jaha, trodde de var politiker eller något liknande:-) Jag gäspade mig igenom det jag också, verkligen tråkigt val av tema på ett bröllop!



NU blir det jordgubbar och glass, har inte hunnit med ännu!



KRAM

2011-05-31 @ 20:52:05
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Oj, stora killen! ÄVen han har växt om lill tore :)

Och jag tror minsann att jag är den enda som suttit inne och lyssnat på regnsmatter idag .. hoppas att sommarvärmen hittar hit upp också!!

Kram

2011-05-31 @ 20:52:59
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: lena a

Tack för en mysig eftermiddag hos dej och dina fina killar. Den goda lunchen var jättegod,inte bara brödet,som O sa.En mysig promenad i samhället där Du bor var härlig, med O som ciceron,ja han är en härlig kille.Jag njöt när vi satt med boken om alla världens alla djur.Vilket ordförråd den killen har.

Tack Nina!

2011-05-31 @ 21:11:16
Postat av: lena

Tack för en mysig eftermiddag hos dej och dina fina killar. Den goda lunchen var jättegod,inte bara brödet,som O sa.En mysig promenad i samhället där Du bor var härlig, med O som ciceron,ja han är en härlig kille.Jag njöt när vi satt med boken om alla världens alla djur.Vilket ordförråd den killen har.

Tack Nina!

2011-05-31 @ 21:17:23
Postat av: Melanie

Gomorron! Vilken fin dag det var igår, men jag förstår att man blir mör som tvåbarnsmorsa! Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot den dag:-)



Gud så härligt med en löptur, finns inget bättre än att springa alltså! men det är lite jobbigt när det är så varmt, jag behöver luft och syre! Läste i en bok att tom maratonlöpare springer 10% sämre när det är varmt pga hettan. Bäst att komma ut tidigt eller senare på kvällen, när det är svalare som du skriver. Och jaaa, det är så skönt efteråt - det kan man aldrig skriva för många gånger. Bra kämpat!

2011-06-01 @ 06:15:53
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Karin

Härligt med sommarväder:))

2011-06-01 @ 07:17:57
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: pillan

Men vilken smart app, användbar! Har varit busy busy så löprundan väntar på mig i morn, wiiiee:)

Kram P

2011-06-01 @ 10:07:02
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, det är det som är tanken. Få fart på förbränningen. Men aj aj aj vilken värk jag har idag, hihi :)



Låter som ni hade en toppendag igår! Här bara regnar det... Men imorrn utlovas sol!



Kram!!

2011-06-01 @ 10:34:53
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: