På jakt efter billiga glasögon...


Jag i ett par billiga läsglasögon utan glas, som jag använde på en maskerad förra året. Egentligen gillar jag själva formen på glasögonen, men jag behöver galet mycket högre styrka i dem :-)

Jag är verkligen i behov av ett par nya glasögon, för att avlasta mina ögon då och då. Att bära linser ständigt och jämt sliter ju ganska mycket på ögonen (särskilt när använder smink, tränar och svettas mycket, etc), även om jag har de som anses "bäst" på marknaden. Och egentligen trivs jag ganska bra i glasögon. Synd bara att det är så hysteriskt dyrt... Särskilt när man ser så dåligt som jag!

En kollega tipsade om en norsk sida - extraoptical - där hon hade köpt progressiva glasögon för en tiondel av kostnaden hos en vanlig optiker (finns även en svensk sajt). Nu behöver jag "vanliga" glasögon, men vad jag förstår så är priserna generellt mycket lägre än på t.ex. Synsam där jag är kund.  

Det enda man behöver är utlåtandet från en optiker, med alla värden, sedan är det bara att knappa in dem när man beställer. Nackdelen med att beställa på nätet är ju att man inte kan prova bågarna (och det vet ju alla glasögonormar att man gärna vill!). Däremot står det exakt hur stora bågarna är, så man kan ju jämföra om man har en favoritbåge hemma. Jag är som sagt lite sugen på att testa...

Är det någon av er som har erfarenhet av dessa glasögonsajter?

Postat av: Ulrika

Jag har också väldans dålig syn, är kraftigt astigmatisk på vänsterögat.

Jag har beställt glasögon på Lensway och trots att de egentligen inte gör mina värden ås har de gjort det och de glasögonen är precis lika bra som de dyra glasögonen jag köpt hos optikern.

Nu senast jag beställde hade de 50% på alla glasögon och jag betalade 379 kr med frakt, superbra pris:).



Lycka till!

2012-05-18 @ 21:31:00
Postat av: Majja

Jag kan bara rekommendera Specsavers eftersom Andreas köper sina glasögon där och då får han två par för priset av ett. Och tar man inte de dyraste bågarna så brukar det sluta på runt 2000 kr, ganska billigt jämfört med vad vissa kan betala för ett par glasögon. Lycka till!

KRAMAR

2012-05-18 @ 21:54:31
Postat av: Jennie

Hej! På optikbutiken.se får man hem provbågar gratis sen skickar man tillbaka de med förbetalt porto. Vill man ha ett par skickar man med sin beställning tillsammans med "recept" . Bra priser å smidig beställning! Har själv ett par därifrån gav 600:-!! Kram Jennie

2012-05-19 @ 00:17:51
Postat av: Anonym

Smarteyes har bra glasögon till billigt pris oavsett synfel ;)

2012-05-25 @ 18:05:38


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: