Min vårlista...

Jag har blivit utmanad av snygga Therese/Shopping&Fashion att göra min vårlista, so here we go!

Din stil i en mening: Jag är något av en stil-kameleont, som utgår från det enkla, men gärna med en "twist"

Stilförebild:
  Jag har ingen specifik, utan skapar min egen stil utifrån de personer jag inspireras av.

Vad inspireras du av i vår
:  Bloggar, tv-program, modetidningar, och personer i min omgivning


Vad tror du på inför våren:
"70-talet light" blandat med det klassiska. Mycket jeans, tunikor, fjädrar, trä, mocka, byxdressar, visa magen, leopard, stora armband, långa kjolar och klänningar.


                                                                
                                                                         Bilder: H&M

Det bästa basplagget i vår och sommar: Ett par snygga jeansshorts - dom kan du matcha till de flesta tillfällen, och kombinera efter väderlek. Allt från höga klackar till gummistövlar!

Färger i vår: Denim, konjaksbrunt, vitt och pudriga pudriga pasteller, men även starka färger som rött, blått, gult, cerise och korall. 


En ideal outfit i vår:
Ett par jeans med 70-talskänsla, träklackar, en enkel top och fjäderörhängen
               

                                   Örhängen - Gina Tricot, Skor - Nelly, Top och Jeans - H&M 


Skor eller väska:
Helt klart skor om jag måste välja, och gärna med riktigt höga klackar! 

Do´s and don´ts:
Jag ogillar det uttrycket egentligen, för så länge du klär dig i kläder du trivs i, så syns det!

Ditt senaste köp
: En svart träningstop från Röhnisch

 

Tre saker på vårens önskelista: Ett par jeans i bootcutmodell, ett par klassiska jeansshorts och en konjaksfärgad skinnjacka (men självklart finns det mycket mer än så på önskelistan ;-))

             

                                    Jeansshorts - H&M, Jeans - Lindex, Skinnjacka - BikBok

    Jag skickar utmaningen vidare till: Towe, ErikaSofia och Karin. Och givetvis alla ni andra som vill :-)

Postat av: Sofia´s Dressingroom

Tack rara, den ska jag fixa snart;-) Kramkram!

2011-01-12 @ 12:15:03
URL: http://sofiasdressingroom.blogg.se/
Postat av: Karin

Fint! Bara skriker vår! hehe för min del har liksom årstiderna suddats ut lite

2011-01-12 @ 14:32:13
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Jag har precis införskaffat mig en konjaksfärgade skinnjacka....haha och den är skitsnygg :)



Vi gillar verkligen samma typ av kläder och stil...

Din garderob skulle lika gärna vara min :))



Kramar<3

2011-01-12 @ 17:47:46
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Visst blir man sugen på vår nu när sortimentet dykt upp i butikerna. Men vi kommer bara närmare nu även om det ibland inte känns så :)

2011-01-12 @ 22:03:09
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: towis

åh kul ska försöka hinna göra den imorgon!

2011-01-13 @ 08:27:46
URL: http://towis.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: