Febertoppar, barnkalas och en trött mamma...




Gokväll bloggosfären! Nu har jag äntligen lite tid och ork att slå mig ner här "hos er". Jag är minst sagt ett vrak efter nattens nästintill uteblivna sömn... Som jag skrev igår, så var C lite hängig under gårdagen, och mycket riktigt bröt skiten ut under natten. Kl. 1.30 tog vi tempen på honom och då hade han nästan 40 graders feber, lille stackarn ♥ Vi lyckades dock få ner den med panodil, så att man kunde slumra till en liten stund mellan hans gråtattacker. När medicinen slutade verka framåt morgonen, så fick han en ny febertopp, och även denna gång hjälpte det som tur var med en supp. Men man var inte piggast i morse...

Det känns bra för föräldrasjälvförtroendet, att vi har lyckats hjälpa honom på egen hand här hemma den här gången. Har man redan varit med om ett par ambulansfärder, trots att han bara är 5 månader, så tror man ju att det ska bli så varje gång han blir sjuk... Den här gången var det dock annorlunda, och han kändes "normalt sjuk" (om ni förstår vad jag menar...). Inga problem med täthet i bröstet eller med andningen, och han har ätit med hyfsat god aptit. Idag har han inte haft så mycket feber, så jag hoppas att det bara varar ett dygn, precis som när O var sjuk innan i veckan. Nu känns det dock som om det är min tur tyvärr....

Som ni förstår har det inte blivit så mycket gjort här hemma idag, inte från min sida i varje fall... O kom hem från mormor och morfar på förmiddagen, och sedan var ordningen återställd här hemma. Fullt ös :-) Nu på eftermiddagen har han varit på barnkalas, även denna gång till en söt tjejkompis från dagis. Ser fram emot att göra ett roligt kalas för honom i augusti när han fyller 5 år. I somras gick vi ju som på nålar, och trodde att hans lillebror skulle födas då. Så vi vågade inte boka in något, med risk att det skulle behöva ställas in. Men nästa år! Nu blir det en lugn söndagkväll, och självklart höjdpunkten "Solsidan"! Ha en fin kväll ♥   

Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Edith låg på mig inatt, först är jag van att få sova själv och sen var hon het som en kamin så det blev inte så mycket sömn för mig heller :(



Jag har ju gått hela veckan och varit hängig, men inte haft tid att vara hemma och kurera mig tyvärr. Håller tummen för att du slipper bli risig.



Hoppas att Lille C snart är pigg igen och att det är snabbvarianten han fått...



Hur gör du, åker du upp redan på fredagen eller kommer du med tåget på lördag??( mammagalan menar jag )



KRAAM<3

2011-01-30 @ 18:16:14
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Lille plutten, hur mycket sjuk ska han behöva vara, usch det räcker nu! Är det bättre med honom?



Hoppas ni alla får sova gott i natt,

många kramar!

2011-01-30 @ 19:55:24
URL: http://annasinspiration.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: