Mammagalan 2011

Hallå alla mina fina läsare!
Hoppas att solen har värmt även er idag. Jag var faktiskt riktigt varma sommarvindar som blåste här på Västkusten, underbart! Jag har därför inte riktigt prioriterat att sitta inne och blogga som ni förstår ;-) Men nu tänkte jag att ni skulle få en liten sammanfattning av helgens Mammabloggala i Stockholm.

Jag lämnade ett soligt Västkusten tidigt på lördag morgon. Att åka tåg var riktigt behagligt, och särskilt med den servicen man har i 1:a klass :-) Efter knappa 4 timmar var jag framme i huvudstaden, och Frida mötte upp mig på Centralen, för att ta en gemensam taxi ut till Radison Blu Royal Park Hotel i Solna.  

Hotellet låg helt fantastiskt, med utsikt över Brunnsviken. Vi prioriterade helt enkelt bort de flesta av de aktiviteter som erbjöds, och satt istället ute i solen och njöt med andra nya och gamla bloggvänner. Det var så kul att se personen "bakom" alla ord och bilder i en blogg! Jag är fullkomligt värdelös på att känna igen människor, så jag ber om ursäkt till dem jag inte kunde placera direkt. Men jag blev jätteglad över att många kom fram och hälsade och presenterade sig! Och jag hade velat ha tid att prata med ännu fler under galan!!



Efter en ganska snabb uppfräschning på rummet (man glömmer lätt bort tiden när man kan prata om allt över ett glas rosé, hihi!), så var det dags att svida om till galastassen, och gå ner till utegården för lite välkomstbubbel och mingel innan maten. Snacka om att vädergudarna var med oss denna helg, helt fantastiskt! Och det var så kul att se så många snygga och uppklädda mammor på en och samma gång

Så var det äntligen dags för galamiddagen! Jag är ju ganska lättflirtad när det kommer till mat och dryck, och även denna meny fick klart godkänt :-) Jordärtskockssoppan med scampiräkor var dock middagens höjdare enligt mig! Huvudrätten var Bjärekyckling  med en massa goda tillbehör, och till dessert fick vid Limoncellopannacotta. Givetvis fick vi även goda viner till maten! Under middagen bjöds vi även på underhållning av olika slag, bl.a. av en reggaetrubadur och en ståuppare. Så var det då äntligen dags för den spännande awardutdelningen! Eller egentligen blev den ju inte så spännande, för det var i stort sett bara "storbloggarna" (Vimmelmamman, Prinsessans Dagbok, m.fl) som kammade hem priserna. Men jag är inte bitter ;-) Årets bästa Mammablogg vanns av Mirja, 10-barnsmamma känd från Familjen Annorlunda.


Kvällen fortsatte med dans, och jag och Frida svängde loss till varken vi eller våra fötter orkade längre :-) När man är mamma prioriterar man gärna några timmars ostörd sömn före nattsudd... Efter en underbart god hotellfrukost dagen efter, så var det stor utlottning ute på gräsmattan. Jag vann inget där heller... ;-) Men jag kom åtminstone hem med en stor goodiebag och en massa härliga minnen och nyfunna vänner.

Som jag skrev igår, så levde inte galan i sig riktigt upp till mina (och många med mig) förväntningar. Det var lite för många småmissar, som gjorde att det tog udden av en del av känslan. Men på det stora hela så har jag ändå haft en riktigt kul helg, och fått ny energi!! Och vem vet, man kanske hänger på även nästa år :-)

Sådär, nu har ni fått en liten inblick i hur min mammahelg såg ut. Det kommer säkert dyka upp fler inlägg om galan, men nu lämnar vi ämnet för idag, för detta inlägg har tagit lååång tid :-) Nu tror jag att det var blivit lite svalare ute, så nu ska jag svida om till löparkläderna. Ha en skön måndagkväll, så hörs vi snart igen!

Varma kramar ♥

Postat av: Jennie

Låter trots missarna som en riktigt rolig helg!! Underbart att få komma bort och bara ro om sig själv och få lite lyx!!



Vem vet, kanske hänger på nästa gång... Men då får jag nog se till att fler vet vem jag är!! Hehehe



Ha en mysig kväll, Kram Kusinvitamin



(snart dags för fika i trädgården kanske?)

2011-05-09 @ 20:31:53
URL: http://franlagenhettillhus.blogspot.com
Postat av: Erika

jag tycker det är jättekonstigt att jag inte ens fått svar av de som arrangerade galan då jag mailat... supertråkigt tycker jag! ingen aning om jag ens kan få tillbaka någon del av summan jag betalat men förmodar att jag inte kommer få det.



vad var det som du var mindre nöjd med över galan då? tråkigt att den inte levde upp till vad osm var satt vad jag hört även från andra håll



men hursom var det verkligen supertrist att inte få vara på plats :-(



kram!

2011-05-09 @ 20:50:54
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Hej hej :)



Härliga bilder från den inte helt optimala galan ;) Det var i alla fall kul att träffas och att i och med denna träff även hitta din blogg :)



Kram

2011-05-09 @ 20:52:50
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Mrs Moet

Hej



Det var så kul att träffa dig, även om det blev så snabbt.

Jag tycker inte heller att Galan blev så lyckad. Många missar enligt mig.

MEN, det var grymt kul att träffa alla.



Kram åsa

2011-05-09 @ 20:54:28
URL: http://www.mrsmoet.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Vilken härlig kväll ni hade! Nästa gång kommer jag med .. vill ju träffa alla er bloggmammor :)

Kramar

2011-05-09 @ 21:10:25
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Maria

Hej vännen!

Var verkligen jätte kul att få träffa dig & jag hoppas verkligen att det blir fler gånger:-)

Fina Bilder!



Kram Kram

2011-05-09 @ 21:37:07
URL: http://sagafia.se
Postat av: Annas inspiration

Hej hej!



Så roligt att ses, synd att vi inte hann prata mer. Kvällen gick ju sååå himla fort!!!



Kramar i massor

2011-05-09 @ 21:42:23
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Vivvi

Vilka härliga bilder på härliga tjejer! Ni verkar ha haft underbart kul.



Kram

/Vivvi

2011-05-09 @ 21:47:15
URL: http://vivandivangoesfashion.blogspot.com
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Härliga bilder!



Jaha, så det var sådär alltså....



Jag skulle så gärna velat vara med och få träffa er alla IRL. Hoppas det går fler tåg!



Kram Nina

2011-05-10 @ 09:50:56
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Men VI hade iallafall trevligt :)



Kramar<3

2011-05-10 @ 12:46:02
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad kul :)

2011-05-13 @ 13:45:45
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Nina

Fina bilder! :)

2011-05-14 @ 16:01:42
URL: http://anina.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: