The Reef - ett karibiskt badäventyr!

Hallå bloggosfären!
 
Medan jag sitter på jobbet passar jag på att bjuda på ett tidsinställt inlägg från The Reef i Fredrkshamn. En riktigt fräsch och påkostad badanläggning, precis vid hamnen. Och ett stort plus för att hotellet ligger i samma byggnad - bara att byta om på rummet och sedan traska ner till badet.
 
 
 
Anläggningen består av en massa olika pooler i olika nivåer - vissa av dem var utomhus vid ett härligt soldäck. Det finns även vattenfall, klätterväggar och en dykpool med sjörövarskatt. Ett paradis för badälskare! Vi testade de flesta av bassängerna, och även den stora vattenrutschkanan, som är som ett stort rör - där man kan åka både i plastringar eller på rumpan. Första gången gick det som hejsan! Andra gången sämre... Jag och O fastnade mitt i röret... Förmodligen pga att flera ungdomar väntade in varandra för att samla upp vatten och få mer fart. Detta gjorde att vi som kom efter inte fick tillräckligt...
 
Mitt i rutschbanan, innan vi kom in i ett bäcksvart parti, upptäckte jag att det inte funkade mer. Så vi tryckte oss upp mot väggen i det breda röret och fick mota bort dem som kom i full fart. O fick panik... Tack och lov att jag inte har klaustrofobi! Vi höll oss lugna och hoppades på hjälp. Ingen kom, och till slut fick vi klättra upp genom röret igen! Tack och lov hade våra vänner lyckats stoppa åkandet av alla i kön, och allt slutade lyckligt. Men O var inte särskilt sugen på att åka den igen. Inte jag heller ;-)
 
  
 
Efter badet var det dags att svida om för att gå ner i restaurangen och äta en karibisk buffé. Självklart fanns det även en barnbuffé i lagom höjd för dem. Och dessutom mjukglass i mängder - jag tror O har fått hela sin sommarranson av glass dessa dagar :-) Vi fick även besök av piraten Bamboo Jack, som drog iväg hela gänget på en spännande skattjakt. En skattjakt som resulterade i x antal guldpengar :-)
 
Ja, jag förstår varför detta ställe är populärt hos barnfamiljer! Tyvärr var servicen i anläggningen och restaurangen ganska dålig - trist med tanke på att hotellet är så påkostat för övrigt. Men jag kan trots detta mycket väl tänka mig att åka hit igen. Fördelarna övervägde trots allt :-)
 
På återseende ♥
Postat av: Pillan

Ni verkar ha hamnat på en riktig toppenresa!!

Ha en fin helg nu Kram P

2012-06-21 @ 20:27:56
URL: http://hemmahospillan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: