Måndags-Tabata

Skivhantlar - ett grymt bra hemmaträningsredskap!
 
Gokväll kära läsare!
 
Det har varit en toppenstart på veckan faktiskt, trots att iskallt regn har fallit hela dagen. Lika vackert som det var igår - lika tråkigt väder har det varit idag. Tur att man jobbar inomhus dessa höstdagar. Tyckte riktigt synd om de stackars byggarbetarna som slet utanför mitt kontorsfönster...  
 
Jag belönade mina ömma axlar och rygg med en avkopplande massage innan lunch. Att sitta så mycket vid datorn är inte bra, jag vet... Hoppas att ett höj- ochsänkbart skrivbord snart ska göra nytta. Jag belönade även min kropp med ett träningspass nu ikväll. Eftersom jag var själv med barnen fick jag köra ett pass när barnen kollade på Bolibompa. Då är Tabata-intervaller perfekt. Passet ikväll:
 
1. Step up i soffan
2. Jogg upp i soffan
3. Marklyft med frivändning
4. Kombinerad mag och axelövning
5. Tricepspress med höftlyft
6. Omvända burpees
7. Breda knäböj med axelpress
8. Kombinerad armhävning + plankan
 
 I Tabata kör man som sagt varje övning i 4 minuter, med 20 sek arbete och 10 sek vila. Och eftersom man jobbar så korta intervaller kan man våga lägga på tyngre vikter. Man hinner ganska mycket på en halvtimma - särskilt när man kombinerar flera muskelgrupper i samma övning. Ett hett tips alltså för alla småbarnsföräldrar (och andra också förstås) som har ont om tid.
 
Nu ska jag ta en dusch (har inte hunnit så långt än...) innan soffan väntar. Jag vet att många av er är nyfikna på hur det går med lille C och hans nya säng. Kika in i morgon så får ni veta :-)
 
Varma kramar ♥ 
Postat av: Fnulan

Borde vara förbjudet att se så bra ut när man tränar. FY DIG, skäms! ;))

2012-10-29 @ 21:17:30
URL: http://www.bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: pillan

Yes det blev ett kort intensivt styrkepass även för mej igår, fast i gymmet!
Här har det istället snöat ymnigt ända sedan igår morse...

Kram P

2012-10-30 @ 06:26:26
URL: http://hemmahospillan.blogg.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Jaha så då blev du uthängt inne hos Fnulan. Jag håller med henne, det är helt FÖRBJUDET att se fräsh ut när man tränar ;)

Hälsningar
Yohanna

2012-10-30 @ 12:27:38
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
Postat av: Russin

hej hej..

vilket bar pass du gjort.. jag älskar att tabata träna men använder mig av mina kettlebells. :) och 20 - 30 minuter finns alltid om man vill..

kram

2012-10-30 @ 12:41:18
URL: http://russinsdagbok.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: