Äggtoddy a`la Mannerheim

 
Hallå igen!
 
Hur ser läget ut inför påskhelgen - har ni koll på eventuella menyer? Eller har ni det så lyxigt som vi, att ni är bortbjudna det mesta i helgen :-) Jag har enbart fått i uppgift att fixa dessert till påskafton, och jag tror att jag vet vad det blir... Men för er som fortfarande velar, kan jag tipsa om den här godingen som vi bjöd på förra året. Vi körde på päronkonjak - supergott!
 
Äggtoddy a´la Mannerheim 4 port

4 st äggulor
4 msk socker
2 dl grädde, vispad
4 tsk florsocker
4 tsk nescafé
4 tsk kakao
4 msk konjak
4 st halva äggskal

Koka äggskalen. Vispa äggulor och socker.
Vispa grädden och häll ner i äggblandningen.
Häll upp i portionsglas.
Ställ in i frysen (flytta in till kylen ca 30 minuter innan servering)
Precis innan servering - lägg på florsocker, nescafé och kakao i små "öar".
Häll 1 msk konjak i äggskalet och placera mitt på.
Servera. Låt gästerna hälla konjaken över desserten och blanda ihop allt.
 
Lycka till ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: