Styrketorsdag - och lite om mig och mitt jobb

Gokväll vänner!
 
Veckans tredje pass är avklarat, och idag blev det styrka - 6 olika kombinationsövningar (Lofsan visar ett bra pass HÄR) som jag körde i 1-minutersintervaller 3 varv. Jag lastade på ganska bra idag tycker jag - och jag älskar känslan när man känner att kroppen "svarar" på nya utmaningar. Älskar känslan av att vara stark!
 
Jag har som sagt fått en del frågor om mitt jobb och vilken bakgrund och utbildning jag har, och jag tänkte svara i ett separat inlägg - så här kommer det! Dock bli det ingen lång roman - för dels vill jag inte visa och berätta allt om mitt arbete här i bloggen, och sedan vill jag heller inte att det ska bli något långt ointressant CV ;-)
 
 
Som många av er vet jobbar jag som friskvårdsansvarig på Gekås i Ullared - ett arbete som jag har haft i 13 år nu, och en tjänst jag varit med och startat upp. Där arbetar jag som koordinator för alla hälso- och friskvårdsinsatser och projekt som görs på företaget. Mycket intressant! Förutom massage, ergonomi, kost, träning, och annan "klassisk" friskvård, blir jag ofta involverad i andra spännande projekt. Vissa har ni redan läst om här i bloggen - bl.a. vår stora jubileumsfest förra sommaren. Filip & Fredrik som konferencierer och September och Magnus Uggla som gästartister. Såå galet kul!!
 
 Vilken bakgrund har jag då? Jo,förutom att ha arbetat i bl.a. butik, på restaurang, som brevbärare, växeltelefonist, på spa och olika gym - så är jag i grunden utbildad idrottsledare (1-årig utbildning) och har sedan läst 80 poäng idrottspsykologi. Utöver detta är jag utbildad träningskoordinatior och har såklart gått många instruktörsutbildningar genom åren - bla. spinning, pilates, aerobic, yoga, vattenträning, etc. Japp, jag har ett fantastiskt jobb - och man utvecklas ständigt! 
 
 
 Sådär, det var lite om mig och mitt jobb! Kan inte ni göra samma sak mot mig nu? :-) Ja, inget CV kanske, men en kort beskrivning om vem DU är och vad DU jobbar/pysslar med om dagarna. Det är alltid så roligt att veta lite mer om alla er tusentals människor som kikar in här varje vecka. Skulle bli såå glad om ni tog er tid till detta!!
 
Det är en annars en ganska trött bloggerska ikväll - som har haft lite väl många bollar i luften idag tror jag. Men så länge dom bara ramlar ner när jag vill, så har jag det gärna så :-) Nu ska jag måla mina naglar härligt korallröda inför morgondagens tjejmiddag. Lite glamour kommer passa mig utmärkt känner jag :-) Ha en fin kväll!
 
Kramar ♥
 
Postat av: Mia

En glad tjej i mina bästa år, jobbar som kallskänka och håller flåsat uppe med att gå eller cykla efter dottern när hon är ute med sin ponny, samt " styrketränar" genom att bära bommar och bygger hinder i ridhuset. Tycker mkt om choklad och saltlakrits.

2014-04-24 @ 20:16:10
Postat av: Annika

Vilket kul jobba du har! Jag jobbar på en av europas största träningsanläggningar här i Umeå. Inte som instruktör då utan som ekonom. Men jag tränar rätt mycket. Hoppas du får en trevlig kväll imorgon. Kram Annika

2014-04-24 @ 21:33:30
URL: http://www.jeansfashion.se
Postat av: Anna

Hej, jag heter Anna och när var yngre arbetade jag som inköps assistent på olika textil/ kläd företag. Nu efter jag fått barn började jag min andra Högskole utbildning, jag läser till Förskollelärare som är 3,5 år lång. ( har 3 terminer kvar). Kram!

2014-04-24 @ 22:59:30
Postat av: Maria

Härligt arbete och att du tycker om det. Halkat in på din blogg då och då och den gör mig glad. Har själv börjat blogga för några månader sedan. Jag har arbetat med administration och politik i mitt liv och nu är jag Executive assistant på ett bolag med 600 anställda. Främst arbetar jag med kalenderplanering, reseplanering och underlag till styrelser. Love my work! Läs gärna min blogg ibland. :)

2014-05-06 @ 10:04:58
URL: http://enkontorsratta.blogspot.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: