I ett discorum på Lekstugan

 
 
God förmiddag!
 
Kikar in mellan bakning och passupplägg (japp, I´m a multitasking woman), och visar några bilder från gårdagens barnkalas. Det blev några smågalna timmar med 16 st lek- och festsugna åttaåringar i ett discorum och lekland. I år valde vi som sagt att köra O´s kalas på Lekstugan i Varberg, tillsammans med hans klasskompis som fyller dagen efter honom. Visst kostar det en slant mer att inte ha det hemma, men ibland kan det vara såå värt det!
 
Vi föräldrar behövde inte tänka på så mycket alls egentligen, mer än att välkomna alla barn och hålla lite koll på sällskapet - resten fixade personalen där. Presentöppning (tänk själva hur många paket det blir...), pannkakor och glass, lek i omgångar, och sedan godispåse innan hemgång. Japp, födelsedagsbarnen och deras kompisar var toknöjda! C och syskonen till det andra födelsedagsbarnet blev såklart lite ledsna och besvikna över att inte de fick någon godispåse, men personalen fann sig snabbt och vips så hade även de fått varsin liten påse. Tummen upp för sådant!
 
Idag är det dock kalasfritt här hemma - ganska skönt om ni frågar mig ;-) Har lite småpyssel och jobb att fixa med, och i eftermiddag när T har vaknat är det tänkt att vi ska köra ett tufft pass i utomhusgymmet på Kusthotellet. Men först ska jag köra igenom nästa veckas nya step-pass. Ni som följer mig på Instagram såg ju att planeringen var i full gång redan igår kväll ;-) Så, det var lite om min helg så här långt - vad hittar just DU på denna söndag?
 
På återseende! 
Postat av: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Kan tänka mig att det är skönt att kunna lämna bort "allting" till någon annan. Vi hade kalas i somras för äldste sonen här hemma och det var inte särskilt poppis bland hans kompisar. De hade jätte höga förväntningar..... Så nästa år får vi nog satsa på något liknande!

Kramar

2014-08-31 @ 16:20:23
URL: http://hannadidrikson.blogg.se
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Håller med om att det är skönt att inte ha barnkalas på hemmafronten.
M ska ha om två veckor men vi kör det på jobbet. Kommer i alla fall hemifrån även om det är vi själva som fixar det.

Blir troligtvis på leklandet någon gång innan han är stor också om jag känner mig själv rätt.
Bara barnen är nöjda så...

Trevlig söndagskväll!
Kram

2014-08-31 @ 19:50:39
URL: http://husnrnio.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: