Toughest - mot nya mammautmaningar!

Hej igen!
 
Så var morgonens träning avklarad - en 7-kilometare i duggregn. Idag med ganska tunga ben tyvärr... Men så är det ju vissa träningspass - bara att ta nya tag nästa gång. Och jag tror att måndagens relativt tuffa benträning fortfararande gör sig till känna ;-) Men jag känner mig superpepp på att lägga på ett extra kol träningsmässigt under sommaren. Ja, för jag tror att jag har glömt att berätta om min födelsedagspresent som jag fick för ett par veckor sedan - en startplats i Toughest i Göteborg i oktober. Känns lite småläskigt, men samtidigt är jag grymt taggad att anta utmaningen!
 
Faktum är att jag nog inte hade vågat ställa upp i en liknande tävling för 10 år sedan. Nej, jag har faktiskt blivit tuffare och modigare i min träning sedan jag blev mamma. Jag är inte rädd för att lyfta tyngre, springa fortare, eller få lite blodsmak i munnen - jag vet att min kropp klarar så mycket mer än vad jag tror. Jag har ju liksom fixat två marathonliknande prestationer i form av förlossningar - och har nog aldrig känt mig så stark och uthållig som då.
 
 
 
 
Och det kanske inte är konstigt att många kvinnliga idrottare kommer tillbaka efter en graviditet och förlossning och gör fantastiska prestationer!  Jag har i varje fall aldrig varit starkare än vad jag är nu - som snart 40-åring - och starkare ska jag bli :-) Jag vet var mina svagheter ligger, och där ska jag lägga extra krut framöver. Som tur är har jag duktiga PT-kompisar i min närhet, som jag ska ta hjälp av för att finslipa tekniken. Japp, det ska bli riktigt spännande detta!
 
Vad anser ni om mammakroppen och träning? Är det någon som håller med mig om det jag skriver? Jag vet att det tyvärr finns kvinnor som drabbas av skador under och efter en graviditet och förlossning (foglossning, svåra bristningar, etc) - men jag pratar såklart utifrån en frisk mammakropp utan större begränsningar. Kanske är det någon av er läsare som också ska delta i Toughest? Eller har någon annan spännande träningsutmaning framför er - berätta gärna!
 
På återseende ♥
Postat av: Emma

Vad kul att du anmälde dig också! En riktig utmaning! Gärna tips på styrkeövningar. Mitt mål är att träna lite styrka på hemmaplan i sommar. Tror armgången blir min svagaste punkt. Kan nog bli många straffrundor:-).

Svar: Vi får väl snacka ihop oss någon dag i sommar, Emma :-) Tror att min svaghet är just armgång också... Tur att vi gillar att springa, hihi! Kram
Nina - Glamourmamman

2014-06-04 @ 13:05:33
Postat av: Anonym

Vilken perfekt present och härligt att du känner dig peppad!
Som du vet så håller jag med! Shit, för fem mån sen trodde jag knappt att jag någonsin skulle kunna springa igen för var totalt mörbultad, svag och kände mig som 90+ i kroppen men bara någon månad efteråt var jag minst lika snabb och uthållig som innan jag blev gravid. Amazing!!:)
Kram

2014-06-05 @ 11:02:55
URL: http://endorfinkickar.com
Postat av: Karin

Vilken perfekt present och härligt att du känner dig peppad!
Som du vet så håller jag med! Shit, för fem mån sen trodde jag knappt att jag någonsin skulle kunna springa igen för var totalt mörbultad, svag och kände mig som 90+ i kroppen men bara någon månad efteråt var jag minst lika snabb och uthållig som innan jag blev gravid. Amazing!!:)
Kram

2014-06-05 @ 11:07:23
URL: http://endorfinkickar.com
Postat av: Sofie

Fick också det i present fast jag ska springa i Köpenhamn 27/9

2014-06-06 @ 09:14:00


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: