Toughest - my way!

 
 
Hej vänner!
 
Jag vet att flera av er undrar var min sammanfattning av Toughest tar vägen.... Sorry, men jag har inte hunnit ta tag i det förrän nu. Och på ett sätt är det bra att det går ett tag efter tävlingen, så att man hinner smälta alla intryck. Och låta blåmärken blekna lite ;-) Men nu så - här kommer min upplevelse av årets tuffaste utmaning!
 
Jag var grymt taggad inför starten kl. 13, nästan studsade av energi! Vi hade dessutom spanat runt lite bland hindren i närheten för att lägga upp någon form av strategi, så jag var laddad till tusen :-) Dessutom gjorde stämningen och speakerns peppande röst att man liksom bara ville dra iväg! Och jag hade roligt nästan hela tiden - vilket syns på många foton. Det var bara vid ett par tillfällen då jag hellre ville gråta och ge upp ;-) Då var det bra att ha T som stöd.
 
Första delen av banan gick i skogspartier och där gick det inte att hålla speciellt högt tempo eftersom det var lerigt och halt. Vissa hinder var enkla - som att hoppa över/under hinder, bära säckar och stockar, bada isvak (nej, faktiskt inga problem), krypa genom tunnlar, etc. Och vissa hinder var mer utmanande, inte minst mentalt, eftersom många passager var på hög höjd utmed hala bergsväggar. Inte heller de höga näten var speciellt roliga för en höjdrädd person, särskilt inte när leran gjorde allt snorhalt... Ringar, dips walk och monkeybars gick sämre tyvärr, så det blev några straffrundor ;-) Jag var överhuvudtaget glad att jag hade tränat mycket löpning också, för det hade jag god nytta av.
 
Summa summarum - för mig var inte Toughest det tuffaste jag har utsatt min kropp för, inte på långa vägar. Men mentalt sett var det en utmaning som sagt. Å andra sidan hade jag tränat hårt inför loppet, så min kropp var rustad. Det märkte jag om inte annat på den uteblivna träningsvärken efteråt - jag var van vid liknande övningar. Blåmärken och revor fick man dock på köpet som sagt - men det var inget man märkte förrän efteråt. Under loppet var man så fokuserad!
 
Jag kan absolut rekommendera er att ställa upp (om man bara är träningsvan), det var verkligen superkul! Det roliga är att jag älskade att kräla i gyttja och bli skitig överallt - trots att jag i normala fall är ganska fåfäng och hatar smuts ;-) Just nu siktar jag faktiskt mot Toughest i Malmö i maj nästa år. Någon av er läsare som också hakar på kanske?
 
På återseende!
Postat av: Anonym

Superkul att få se lite härliga bilder👍 jag är verkligen imponerad utav er båda! Hoppas ni får en bra helg♡kram på er

2014-10-24 @ 11:23:05
Postat av: Linda

Grymma ni är!!! :)

2014-10-24 @ 11:34:37
Postat av: jessica

de låter så roligt! Vill så gärna våga köra ett sånt lopp!:D

2014-10-24 @ 19:40:37
Postat av: jessica

Ja vi kanske möts i malmö om jag vågar mig på de!:D

2014-10-24 @ 19:43:31
Postat av: birgitmaria

Så kul att se!! Bra gjort!!

2014-10-24 @ 22:27:56
URL: http://birgitmaria.blogg.se/
Postat av: Krickla

Kanske... Syrran vill gärna, men jag vet inte om jag vågar...😱

Svar: Klart du vågar :-D
Nina - Glamourmamman

2014-10-26 @ 10:24:27
Postat av: Anonym

Syrran... Det måste vara jag😝 Klar VI ska anmäla oss till Malmö👍

Svar: Då kanske vi ses :-)
Nina - Glamourmamman

2014-10-26 @ 12:58:36
Postat av: Anonym

Syrran... Det måste vara jag😝 Klar VI ska anmäla oss till Malmö👍

2014-10-26 @ 12:58:40


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: