Ett kettlebellpass för semesterfirare...

 
 
Hej igen!
 
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av kettlebell-passet jag körde imorse, eftersom jag tycker att det är grymt bra hemma/trädgårdsträning i sommar! Jag värmde upp med lätt jogg i ca 10 min, och sedan körde jag dessa 3 block och avslutade med mage. Fokus ligger på benstyrka som ni kan se, och det beror på att jag själv måste vara lite rädd om mina armar just nu pga överbalastning. Men rygg och axlar får sig en omgång också :-) Egentligen var min tanke att lägga in svingarna som pulshöjning mellan varje block, men hoppade över dem idag eftersom jag nyligen var förkyld.
 
 Block 1
10 Thrusters
10 Utfallssteg (hö)
10 Utfallssteg (vä) 
x 3 varv
 
20 svingar
 
Block 2
10 st Hakdrag
10 st Enarmsrodd (hö)
10 st Enarmsrodd (vä) 
x 3 varv
 
20 st svingar
 
Block 3 
10 Raka marklyft
10 Sidoutfall (hö)
10 Sidoutfall (vä)
x 3 varv
 
20 svingar
 
Jag använde en 16-kilos kettlebell genomgående under passet, men självklart kan man anpassa det utifrån sin egen styrka om man har många vikter att välja på (jag själv har tyvärr bara en kettlebell). Vissa muskelgrupper är man ju mer eller mindre stark i :-) Till utfallssteg och marklyft kan man t.ex. använda två kettlebells i samma vikt om man har. Passet tar inte mer än någon halvtimma, så det är kort och effektiv träning - precis som jag gillar! Fler sommarträningstips lär säkert komma framöver - för vi tar ju inte semester från vår egen kropp, eller hur?! Njut kvällen, så hörs vi imorgon!
 
Varma kramar!
Postat av: Anonym

Bra pass!!! Tack 😉

2015-07-07 @ 18:19:09
Postat av: Carolina

Bra tips - tack! :-)

2015-07-09 @ 10:33:54
URL: http://www.carolina1979.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: